کد خبر : 8423
دیدگاه‌ها برای برگزاری دوره هویت شهری بر نظام ساخت و ساز در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 خرداد 1394 - 22:09
-

برگزاری دوره هویت شهری بر نظام ساخت و ساز در سبزوار

سبزواریان: دوره هویت شهری بر نظام ساخت و ساز در سبزوار با کد آموزشی PR0670 برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، مسئول آموزش شهرداری سبزوار با بیان اینکه هویت همه ی ویژگی هایی است که هر موجودی را از دیگری متمایز می سازد، گفت: زمانی که فرد نتواند میان خود و دیگران تفاوت

سبزواریان: دوره هویت شهری بر نظام ساخت و ساز در سبزوار با کد آموزشی PR0670 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، مسئول آموزش شهرداری سبزوار با بیان اینکه هویت همه ی ویژگی هایی است که هر موجودی را از دیگری متمایز می سازد، گفت: زمانی که فرد نتواند میان خود و دیگران تفاوت یابی کند دچار اختلال در سیستم شناختی خود می شود.

سیدرضا کوشکی با بیان اینکه مولفه هایی که هویت را می سازند از خصوصیات ظاهری تا اشکال اندیشه و تجربیات زیسته ، به طور کلی جهان وسیعی را شامل می شوند، اظهار داشت: محیط زندگی و رابطه ی متقابلی که میان انسان و فضا وجود دارد مسئله ی مهمی در این رابطه است.

وی خاطرنشان کرد: از آن جا که اکثر جمعیت های انسانی امروزه در شهر ها ساکن هستند ؛ پرداختن به هویت شهری بسیار حائز اهمیت است.

مسئول آموزش شهرداری سبزوار با اشاره به اینکه در واقع مساله هویت شهری یکی از پیچیده ترین و بحث انگیزترین مباحث نظری در شهرسازی است و این دوره از در جه اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: در این راستا این دوره جهت ارتقاع سطح علمی کارشناسان برگزار شد.

وی اضافه کرد: این دوره با هدف آشنایی هر چه بیشتر و بهتر عوامل اجرایی و به خصوص کارشناسان و امور مهندسین و مجموعه فنی وشهرسازی با هویت شهری بر نظام ساخت وساز با شرکت بیش از ۲۳۰ نفر از نیروهای فنی وشهرسازی در سالن اجتماعات شهرداری سبزوار صورت گرفت.

در ادامه مدیرعامل موزه شهر سبزوار به اهمیت دوره آموزشی هویت شهری بر نظام ساخت وساز اشاره کرد و گفت: از نظر اجتماعی شهرها مکان های مناسبی برای شکل گیری نهادهای اجتماعی اعتلای ارزش های فرهنگی، گسترش و تحکیم روابط و مناسبات اجتماعی و پاسداری ارزش های انسانی و هویت های ملی و محلی هستند.

محمودرضا سلیمانی افزود: هویت در محیط های شهری به یکی از بحث انگیزترین موضوعات عصر حاضر تبدیل شده است تا جایی که امروز هرکس به طریقی خودآگاهانه یا ناخودآگاهانه در چنگال نگرانی بی هویتی اسیر است.

وی خاطرنشان کرد: بی هویتی، ناهماهنگی ویکنواختی که امروزه بر فضای شهرها است و به صورت روزافزونی در حال گسترش است، نه تنها سیمای نامطلوب و محیطی نامأنوس را برای ساکنین ایجاد نموده، بلکه تمامی ابعاد زندگی اجتماعی زیست محیطی را در جوامع شهری تحت الشعاع خود قرارداده است،زیرا فرم فیزیکی شهرها در حقیقت هسته جهان اجتماعی است که تمامی ابعاد جامعه از اقتصاد گرفته تا زیبایی شناختی موثر است.

سلیمانی خطاب به کارشناسان گفت: تا وقتی که بحران هویت به عنوان موضوعی حل ناشدنی یا حداقل بسیار پیچیده فرض گردد، رهایی ازشرایط کنونی چندان محتمل به نظر نمی رسد یکی از دلایل این فرض آن است که تعریف مشخصی از هویت در دست نیست؛ و همین امر هویت بخشی را دشوار و حتی ناممکن جلوه می دهد.

وی با بیان اینکه مجموعه فنی و شهرسازی نقش مهمی در حفظ معماری و شهرسازی دارند، ادامه داد: امروزه هویت شهری، هم چون حلقه ای گم شده است و شهرها نه بر پایه هویت اصیل خود، بلکه بر پایه تقلیدهای بدون اندیشه از مظاهر غربی و الگوهای مدرن بدون توجه به الگوهای بومی در حال شکل گیری و گسترش اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.