کد خبر : 23381
دیدگاه‌ها برای برگزاری مانور ایمنی و امنیت در انبار نفت شهید محمدیانی منطقه سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1398 - 11:59
-

برگزاری مانور ایمنی و امنیت در انبار نفت شهید محمدیانی منطقه سبزوار

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با هدف ارتقای توانمندی و آمادگی کارکنان حراست و واحد ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی پخش منطقه سبزوار، مانور ایمنی و امنیت در انبار نفت شهید محمدیانی برگزار شد. این مانور با حضور معاون فرماندار، اورژانس ۱۱۵، هلال‌احمر، آتش‌نشانی، فرماندهی نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان سبزوار و همکاران مناطق

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران

با هدف ارتقای توانمندی و آمادگی کارکنان حراست و واحد ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی پخش منطقه سبزوار، مانور ایمنی و امنیت در انبار نفت شهید محمدیانی برگزار شد.

این مانور با حضور معاون فرماندار، اورژانس ۱۱۵، هلال‌احمر، آتش‌نشانی، فرماندهی نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان سبزوار و همکاران مناطق تربت‌حیدریه، خراسان شمالی، مشهد و شاهرود در انبار نفت شهید محمدیانی برگزار شد.

رضا نیک‌نظر معاون منطقه گفت: این مانور به‌منظور ارزیابی و شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارتقاء ضریب ایمنی و امنیت در جهت مقابله با شرایط اضطراری و حوادث غیرمترقبه و همکاری و تعامل با نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی شهرستان انجام می‌شود.

مانور ایمنی و امنیت در دو مرحله اجرا شد که در مرحله اول عملیات کشف یک بسته مشکوک بود که توسط فردی ناشناس وارد انبار و در کنار یکی از مخازن جاسازی شده و پس از کشف این بسته توسط حراست انبار، عامل نفوذی با همکاری نیروهای انتظامی دستگیر و بسته مربوطه موردبررسی و تفتیش قرار گرفت.

مرحله دوم ایجاد حریق فرضی مربوط به یکی از مخازن بود که با مشاهده آتش و به صدا درآمدن آژیر خطر، وضعیت اضطراری اعلام و عملیات اطفاء حریق  آغاز شد.

پس از عملیات استپ جهت نجات مصدومین و باز و بستن شیرهای عملیاتی با فوم پاشی مخازن توسط خودرو سنگین و همچنین عملیات خنک کردن به‌وسیله خودرو آتش‌نشانی، مهار آتش به نحوه مطلوب انجام گرفت.

در این مانور، حریق در مخزن موردنظر با دو روش استفاده از تجهیزات ثابت و سیار انجام پذیرفت.

معاون منطقه از مشارکت و همکاری سازمان‌های امدادی و امنیتی که در این مانور حضور داشتند و همکاری مناطق معین، قدردانی نموده و جلسه اختتامیه مانور برای سنجش و بررسی اقدامات صورت گرفته در سالن آموزش واحد ایمنی، برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.