کد خبر : 19189
دیدگاه‌ها برای برگزاری کلاس آموزشی بیماری تب مالت ویژه عشایر سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 اسفند 1397 - 10:39
-

برگزاری کلاس آموزشی بیماری تب مالت ویژه عشایر سبزوار

واحد مرکزی خبر کلاس آموزشی بیماری بروسلوز (تب مالت) ویژه دامداران منطقه عشایری چاه تلخ بخش روداب شهرستان سبزوار با همکاری اداره امور عشایری برگزار شد. رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: عشایر شهرستان سبزوار بالغ بر ۴۰ هزارراس دام سبک (گوسفند و بز) و دو هزار و ۲۳۰ نفر شتر دارند که حفظ و حراست

واحد مرکزی خبر

کلاس آموزشی بیماری بروسلوز (تب مالت) ویژه دامداران منطقه عشایری چاه تلخ بخش روداب شهرستان سبزوار با همکاری اداره امور عشایری برگزار شد.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: عشایر شهرستان سبزوار بالغ بر ۴۰ هزارراس دام سبک (گوسفند و بز) و دو هزار و ۲۳۰ نفر شتر دارند که حفظ و حراست از این سرمایه دامی دارای اولویت است.

دکتر ولی الله جغتایی اظهار کرد: این کلاس آموزشی در جهت آشنایی بیشتر دامداران مناطق عشایری با بیماری تب مالت و راه های کنترل و پیشگیری از بروز این بیماری مهلک در دام ها  برگزار شد.

وی در ادامه افزود: از اول سال تاکنون تعداد  39 هزار و  496 راس بره و بزغاله ماده  و چهار هزار و ۶۳۹ راس گاو  و گوساله بصورت رایگان بر علیه این بیماری  واکسینه شده و تعداد هزار و ۹۶۶ راس گاو ماده در دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی مورد نمونه برداری و آزمایش قرار گرفته اند.

مدرس این کلاس آموزشی هم گفت: بیماری بروسلوز (تب مالت) به بیماری “هزار چهره” مشهور و یکی مهلک ترین بیماری های مشترک قابل انتقال از دام به انسان است . 

دکتر حسن امتحانی، سقط جنین و مرده زایی در دام های مبتلا را از علائم این بیماری دانست و گفت: از دیگر عوارض بیماری، کاهش تولید شیر و میزان باروری است؛ اما تشخیص قطعی این بیماری در دام از طریق نمونه برداری از جنین سقط شده یا  خون دام های مشکوک و انجام آزمایشات مربوطه امکانپذیر است.

در این کلاس آموزشی، راه های پیشگیری از بروز این بیماری ازجمله  واکسیناسیون به موقع دام ها مورد بحث قرار گرفت و توضیحات کاملی ارائه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.