کد خبر : 10614
دیدگاه‌ها برای بزرگداشت ابوالفضل بیهقی در سبزوار برگزار می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 آبان 1394 - 11:20
-

بزرگداشت ابوالفضل بیهقی در سبزوار برگزار می‌شود

سبزواریان: مدیر اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار از برگزاری بزرگداشت ابوالفضل بیهقی، پدر نثر فارسی ایران زمین در سبزوار خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمد اختریان با اعلام این خبر افزود: این همایش روز دوشنبه یازدهم آبان ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ بعداز ظهر در محل تالار کاشفی واقع در میدان

beihaghi-bozorgdasht01سبزواریان: مدیر اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار از برگزاری بزرگداشت ابوالفضل بیهقی، پدر نثر فارسی ایران زمین در سبزوار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمد اختریان با اعلام این خبر افزود: این همایش روز دوشنبه یازدهم آبان ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ بعداز ظهر در محل تالار کاشفی واقع در میدان لاله با حضور هادی مرزبان کارگردان و بازیگر تئاتر، دکتر سلیمانی دانشجوی دکترای پژوهش هنر دانشگاه هنر اصفهان، اساتید و علاقه مندان حوزه زبان و ادبیات فارسی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: امسال به دلیل مصادف شدن اول آبان با ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی این مراسم با چند روز تاخیر در یازدهم آبان به همت کمیسیون فرهنگی شورای شهر، اداره فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار و گروه ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری صورت می گیرد.

وی افزود: همایش مزبور برای پنجمین بار با هدف بزرگداشت و ارج نهادن به جایگاه بیهقی در عرصه نثر فارسی برگزار خواهد شد.
اختریان در ادامه خاطرنشان کرد: ابوالفضل بیهقی تاریخ نگار قرن پنجم هجری قمری و نگارنده کتاب تاریخ بیهقی از مورخان نامدار دوره غزنوی است که در سال ۳۸۵ قمری در قریه حارث آباد بیهق متولد شد.

مدیر اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار تصریح کرد: وی بعد از کسب فضایل به دیوان رسایل محمودی راه یافت و در خدمت خواجه بونصر مشکان به کار پرداخت و همچنان در خدمت سلاطین غزنوی به سر می برد تا در زمان عزالدوله عبدالرشید که در سال ۴۴۰ قمری به سلطنت رسیده بود، چندی صاحب دیوانی انشا کرد لیکن به تهمت حاسدان معزول و محبوس شد.

او بیان کرد: بیهقی بعد از رهایی از زندان باقی عمر را در انزوا به سر برد و در سال ۴۷۰ هجری قمری درگذشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.