کد خبر : 19831
دیدگاه‌ها برای «بهارمهربانی» در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 - 17:21
-

«بهارمهربانی» در سبزوار

ایکنا رئیس کتابخانه‌های عمومی سبزوار اظهار کرد: کودکان و خیران سبزواری با مشارکت در پویش مردمی «بهار مهربانی» با جمع‌آوری اسباب بازی و کتاب قصه برای کودکان مناطق سیل‌زده به یاری آنان شتافتند. معصومه فلاحی، رئیس کتابخانه‌های عمومی سبزوار با بیان اینکه همزمان با دیگر نقاط کشور برای مردم سیل زده کشورمان پویش « بهارمهربانی»

ایکنا

رئیس کتابخانه‌های عمومی سبزوار اظهار کرد: کودکان و خیران سبزواری با مشارکت در پویش مردمی «بهار مهربانی» با جمع‌آوری اسباب بازی و کتاب قصه برای کودکان مناطق سیل‌زده به یاری آنان شتافتند.

معصومه فلاحی، رئیس کتابخانه‌های عمومی سبزوار با بیان اینکه همزمان با دیگر نقاط کشور برای مردم سیل زده کشورمان پویش « بهارمهربانی» در این شهرستان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این پویش کودکان و خیران با اهدای لوازم بازی‌های کودکانه و کتاب قصه به کودکان سیل زده کشورمان کمک می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه بسیاری از کودکان در سیل اوایل سال جاری در استان‌های شمالی و جنوبی بسیاری از اسباب ‌بازی‌ها و کتاب‌های خودشان را که به آن‌ها علاقه داشتند از دست داده‌اند، افزود: یکی از خیران شهر روداب مبلغ ۷ میلیون ریال هزینه برگزاری جشن تولد فرزندش را با خریدن وسایل بازی و کتاب به کودکان سیل زده اختصاص داد.
فلاحی عنوان کرد: این پویش در ۹ کتابخانه نهادی و تعدادی از کتابخانه‌های مشارکتی سطح شهرستان سبزوار در حال اجراست. هدایای مردمی بعد از جمع‌آوری با نمایش در کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری و با مشارکت نهاد کتابخا‌نه‌های خراسان رضوی به استان گلستان در مناطق سیل‌زده ارسال خواهد شد.

  • ایجاد شادی در کودکان برای تسکین آلام روحی

رئیس کتابخانه‌های عمومی سبزوار با بیان اینکه از نظر روحی و روانی اهدای هدایای مردمی به کودکان تأثیر زیادی در شادابی و فراموشی غم و غصه و همچنین تسکین آلام آن‌ها دارد، تصریح کرد: سری اول این هدایای مردمی توسط نهاد کتابخانه‌های استان توسط اتوبوس سیار ارسال شد.
وی بیان کرد: در این خصوص استقبال بسیار خوبی از سوی هنرمندان، اصحاب رسانه، خیران و دانش‌آموزان از این طرح صورت گرفت. تا زمانی که مردم در خانه‌های خودشان به طور کامل اسکان پیدا کنند و به زندگی عادی برگردند، این پویش مردمی ادامه خواهد داشت.
رئیس کتابخانه‌های عمومی سبزوار با بیان اینکه برخی از مغازه‌داران سطح شهر سبزوار با ارائه تخفیف به خریداران و ارائه هدیه برای کودکان در این پویش مردمی شرکت دارند، افزود: مرحله اول این طرح در هفته نخست ماه مبارک رمضان به پایان می‌رسد اما جمع ‌آوری و هدایای مردمی برای ارسال به کودکان سیل زده همچنان ادامه خواهد داشت.
در همین خصوص مهدی برغمدی، روانشناس سبزواری در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه پیامدهای بحران‌ها و سوانح شدید بعد از فروکش کردن بحران خودش را نمایان می‌کند، گفت: یکی از راهکارهای حل مشکلات این افراد اظهار همدردی، تخلیه هیجانی و اجازه دادن برای بیان مشکلاتشان است.
وی اضافه کرد: علی‌رغم همه اتفاقاتی که رخ داده است، منکر واقعیت‌ها نباید باشیم و با دادن انگیزه و امید به زندگی به سیل زدگان کشور در بازسازی خانه و کاشانه آن‌ها در بازسازی روحی آنان سهیم باشیم.
برغمدی با تأکید بر اینکه اگر در این حوادث افرادی که آسیب دیده‌اند و کودکان حمایت نشوند، یقینا از نظر اجتماعی فوت شده به حساب می‌آیند و گاها دچار افسردگی شدید خواهند شد، تصریح کرد: انگیزه و امید به زندگی در آن‌ها را باید تقویت کرد، تا با آنان برای سازندگی با اقتدار همراه شویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.