کد خبر : 16332
دیدگاه‌ها برای بهرام شفیع به خاطره‌های ورزشی پیوست بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1397 - 13:44
-

بهرام شفیع به خاطره‌های ورزشی پیوست

روز گذشته خبری شوک‌آور منتشر شد. بهرام شفیع مجری و تهیه‌کننده یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های ورزشی صداوسیما و رئیس فدراسیون هاکی درگذشت. بیوگرافی برنامه ورزش و مردم را نسل‌های قدیمی‌تر زیاد به خاطر دارند. این برنامه زمانی تنها برنامه ورزشی تلویزیون بود و یکشنبه‌شب‌ها بینندگان زیادی را پای جعبه جادویی می‌نشاند. بهرام شفیع متولد ۱۳۳۵

روز گذشته خبری شوک‌آور منتشر شد. بهرام شفیع مجری و تهیه‌کننده یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های ورزشی صداوسیما و رئیس فدراسیون هاکی درگذشت.

بیوگرافی

برنامه ورزش و مردم را نسل‌های قدیمی‌تر زیاد به خاطر دارند. این برنامه زمانی تنها برنامه ورزشی تلویزیون بود و یکشنبه‌شب‌ها بینندگان زیادی را پای جعبه جادویی می‌نشاند. بهرام شفیع متولد ۱۳۳۵ و بچه‌محله قدیمی پامنار تهران بود. وی فرزند کارمند وزارت اقتصاد و دارایی بوده و دو برادر دارد، یکی دکتر بهنام شفیع پزشک متخصص سرطان‌شناسی است و دیگری مهندس بهروز شفیع کارشناس ارشد راه و ساختمان، بهرام شفیع دوره ابتدایی و متوسطه را در مدرسه برزویه و دبیرستان علوی تهران گذراند، لیسانس علوم سیاسی را از دانشگاه تهران گرفت و سپس مدرک دوره ارشد تهیه‌کنندگی و گزارشگری را از اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا و اقیانوسیه (ABU) کسب کرد. وی که در ایام جوانی بازیکن میانی تیم فوتبال قصر یخ تهران بود از سال ۱۳۵۹ همکاری خود را با تلویزیون آغاز کرد. طی سال‌های گذشته که تهیه و اجرای برنامه تلویزیونی «ورزش و مردم» را برعهده داشته نتوانستند مدرکی رسمی علیه او ارائه دهند و وی را متهم به طرفداری از یک تیم خاص کنند؛ و شاید به همین دلیل باشد که در سال ۷۰-۶۹ به ریاست کمیته مشترک تبلیغات باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال برگزیده شد. شفیع اما به‌جز گویندگی رئیس فدراسیون نیز بود. وی از سال ۱۳۸۴ ریاست فدراسیون هاکی ایران را برعهده گرفت و در این مدت تیم ملی هاکی داخل سالن ایران دو بار قهرمانی آسیا را به دست آورده است. وی در آذر ۱۳۸۸ با رأی‌گیری دوباره در این سمت ابقا شد و پس‌ازآن هم در سال ۹۶ بازهم عهده‌دار این مسئولیت شد.

علت فوت

یکی از همراهان این مجری و گزارشگر قدیمی صداوسیما پس از فوت بهرام شفیع درباره علت مرگ او گفت: شفیع ساعت ۱۹ در منزل دچار حمله قلبی شد و بلافاصله پس از سکته به بیمارستان بهمن تهران منتقل شد اما انتقال به بیمارستان هم نتیجه‌ای نداشت و متأسفانه ساعت ۱۹: ۳۰ در سن ۶۲ سالگی جان خود را از دست داد. اقبال شفیع، فرزند مرحوم بهرام شفیع نیز لحظاتی بعدازاین خبر تلخ درحالی‌که بغض و اشک در صدایش کاملاً مشخص بود اظهار داشت: بدبخت شدیم، بی‌پدر شدیم. خدا از آن‌ها نگذرد! اما خدا را شکر که پدرم سرپا مُرد.

آخرین گزارش

آخرین دربی که با گزارشگری شفیع همراه شد دربی سال ۱۳۸۲ بود که با تساوی یک بر یک سرخابی‌ها به پایان رسید. آخرین گزارش فوتبال او در بازی ایران و کره شمالی بود که ایران یک بر صفر کره را شکست داد.

بدترین خاطره

شفیع در مورد بدترین خاطره‌اش از برنامه ورزش و مردم گفته بود: «خاطره بدی در ذهنم مانده که آزارم می‌دهد. همان شبی که ایران ۲- صفر در مقدماتی جام جهانی باخت و «بلاژویچ» سرمربی تیم ما بود. آن شب برنامه «ورزش و مردم» پخش می‌شد که ما و میهمانان برنامه «محمد پنجعلی» و «احمدرضا عابدزاده» آماده شده بودیم که به بینندگان پیروزی و صعودمان را به جام جهانی تبریک بگوییم. حتی سرودی هم آماده کرده بودیم، اما متأسفانه با بازی بد تیم ملی و باخت همه‌چیز برعکس شد. وقتی برنامه ما روی آنتن رفت خیلی ناراحت بودیم. سابقه خوردن قرص قلب را نداشتم ولی همان شب یکی از دوستانم ۲ قرص قلب به من داد تا بخورم و صدای قلبم را نشنوم. میهمانان ما نیز حال درست‌وحسابی نداشتند. مردم هم بسیار ناراحت بودند.»

واکنش بزرگان ورزش

شفیع که گزارش‌های بیادماندنی و مهمی از وی به یاد مانده است تا همین هفته گذشته اجرای برنامه ورزش و مردم را پیش می‌برد و دوهفته‌ای بود که این برنامه را به صبح جمعه منتقل کرده بود. علی پروین اسطوره فوتبال ایران با انتشار پستی در اینستاگرام خود درگذشت شبفع را تسیلت گفت و نوشت: «قلب ورزش و مردم ایستاد. باورکردنی نسیت رفتن بهرام شفیع. روحش شاد و یادش گرامی.» علی دایی اسطوره فوتبال ایران در اینستاگرامش نوشت: «از شنیدن خبر فوت بهرام شفیع بسیار متأثر شدم، بنده این واقعه دردناک رو خدمت اهالی رسانه و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و این‌جانب را در غم خود شریک بدانند». فدراسیون فوتبال، کمیته ملی المپیک، باشگاه‌های استقلال و سایپا، سید مهدی رحمتی و سید جلال حسینی نیز در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت بهرام شفیع را تسلیت گفتند. از بهرام شفیع، فرزندش امیر اقبال به یادگار مانده که در برنامه ورزش و مردم به فعالیت مشغول است. روحش شاد و یادش گرامی. روزنامه آرمان درگذشت این مجری و تهیه‌کننده ورزش را به خانواده وی و اهالی ورزش تسلیت می‌گوید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.