کد خبر : 22189
دیدگاه‌ها برای بهره‌برداری از یک واحد گلخانه‌ای صیفی‌جات در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 شهریور 1398 - 16:25
-

بهره‌برداری از یک واحد گلخانه‌ای صیفی‌جات در سبزوار

واحد مرکزی خبر یک واحد گلخانه‌ای صیفی‌جات در روستای زیدآباد شهرستان سبزوار به بهره‌برداری رسید. مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در مراسم بهره‌برداری از این واحد گلخانه‌ای گفت: سطح کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی از ۱۴۰ هکتار در سال ۹۲ به ۴۰۰ هکتار در سال جاری افزایش یافته است. سیدهاشم نقیبی افزود: کشت گلخانه‌ای از

واحد مرکزی خبر

یک واحد گلخانه‌ای صیفی‌جات در روستای زیدآباد شهرستان سبزوار به بهره‌برداری رسید.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در مراسم بهره‌برداری از این واحد گلخانه‌ای گفت: سطح کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی از ۱۴۰ هکتار در سال ۹۲ به ۴۰۰ هکتار در سال جاری افزایش یافته است.

سیدهاشم نقیبی افزود: کشت گلخانه‌ای از محورهای اقتصاد مقاومتی و از اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۰ هکتار کشت گلخانه‌ای در استان به بهره‌برداری رسیده است افزود: هم‌اکنون ۱۳۰ هکتار فضای گلخانه‌ای در استان در دست اجرا است که با ساخت واحدهایی که در کارگروه ملی به تصویب رسیده است تا پایان سال ۲۴۵ هکتار کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی بیشتر می‌شود.

نقیبی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آب موجود در خراسان رضوی حمایت از کشت گلخانه‌ای یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است و با ارائه تسهیلات از متقاضیان این بخش حمایت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار هم در این مراسم گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌ای در این شهرستان از ۲۰ هزار مترمربع در سال ۹۲ به ۱۲۰ هزار مترمربع در سال کنونی افزایش یافته است.

منصور برغمدی افزود: همچنین با رویکرد اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار در مناطق روستایی ۱۰ هزار مترمربع گلخانه‌های کوچک هر یک با مساحت کمتر از ۳۰۰ متر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به بحران آب و کمی بارندگی ترویج کشت گلخانه‌ای از برنامه‌های جهاد کشاورزی سبزوار است که منجر به مدیریت مصرف آب و افزایش تولید و درآمد بیشتر کشاورزان می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.