کد خبر : 23629
دیدگاه‌ها برای بهره‌مندی بیش از ۴۳ هزار کودک از مراقبت‌های اولیه بهداشتی بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آبان 1398 - 15:00
-

بهره‌مندی بیش از ۴۳ هزار کودک از مراقبت‌های اولیه بهداشتی

واحد مرکزی خبر بیش از ۴۳ هزار کودک زیر پنج سال در سبزوار و شهرستان‌های تحت پوشش از مراقبت‌های اولیه بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بهره‌مند شده‌اند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: پوشش مراقبت‌های اولیه بهداشتی و درمانی در کودکان زیر ۵ سال در این دانشگاه طی یک سال اخیر به

واحد مرکزی خبر

بیش از ۴۳ هزار کودک زیر پنج سال در سبزوار و شهرستان‌های تحت پوشش از مراقبت‌های اولیه بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بهره‌مند شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: پوشش مراقبت‌های اولیه بهداشتی و درمانی در کودکان زیر ۵ سال در این دانشگاه طی یک سال اخیر به ۸۰ درصد و در مراکز روستایی تابعه به بیش از ۹۵ درصد رسیده است.

دکتر فاطمه نوده با بیان اینکه این گروه سنی بیش از ۱۰ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: همچنین میزان مرگ‌ومیر کودکان یک تا پنج سال طی این مدت با انجام مراقبت‌ها و آموزش‌های لازم، در سبزوار و شهرستان‌های تابعه ۳۸ درصد کاهش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه بیان داشت: با اجرای برنامه‌های مراقبت از کودکان مطابق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت تعداد ۴۳ هزار و ۳۱۵ کودک زیر پنج سال در سبزوار و شهرستان‌های تحت پوشش از مراقبت‌های اولیه بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

دکتر نوده تصریح کرد: انجام اقدامات لازم در بهبود کیفیت خدمات در دوران بارداری و پس از آن، فراهم نمودن امکانات و تجهیزات لازم، واکسیناسیون کودکان، مکمل یاری و انجام تست‌های تکاملی، اجرای دقیق نظام مراقبت کودکان و راه‌اندازی کلینیک غربالگری تکامل کودکان از اقدامات حوزه سلامت این گروه سنی در این دانشگاه به شمار می‌رود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به اهمیت برنامه ثبت و تکمیل پرسش‌نامه غربال تکامل کودکان اضافه کرد: در همین راستا این پرسشنامه برای کودکان ۱۲ ماهه تکمیل شده که این شاخص در سبزوار به ۸۱ درصد رسیده است درصورتی‌که شاخص کشوری ۷۳ درصد است.

۳۸ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت ۶۰۰ هزار نفر در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.