کد خبر : 31161
دیدگاه‌ها برای به بهانه روز آزادی مطبوعات بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اردیبهشت 1401 - 17:29
-

به بهانه روز آزادی مطبوعات

سبزواریان امروز، در دنیا به نام روز آزادی مطبوعات به این موضوع پرداخته می‌شود. در سایه گسترش رسانه‌های سایبر، امروز می‌توان مفهموم رسانه برخط را هم به مفهوم سنتی مطبوعات ضمیمه کرد.در سبزوار و دیار سربداران، چند سالی است ضریب نفوذ رسانه‌های محلی بالا رفته و گفته شده در استان‌های شرق کشور، جایگاه دوم را

سبزواریان

امروز، در دنیا به نام روز آزادی مطبوعات به این موضوع پرداخته می‌شود. در سایه گسترش رسانه‌های سایبر، امروز می‌توان مفهموم رسانه برخط را هم به مفهوم سنتی مطبوعات ضمیمه کرد.
در سبزوار و دیار سربداران، چند سالی است ضریب نفوذ رسانه‌های محلی بالا رفته و گفته شده در استان‌های شرق کشور، جایگاه دوم را بعد از مشهد دارد.

کنش و واکنش مسئولان در برابر رسانه‌ها، نشان‌دهنده افزایش قدرت تأثیرگذاری آن‌ها طی سال‌های اخیر است. در این شرایط طبیعتاً مفهوم «آزادی بیان در رسانه» به صورت جدی موضوعیت می‌یابد.

در سال‌های قبل‌تر، بعضی مسئولان و گروه‌های سیاسی، از طریق شکایت‌های گسترده و پیگیری قضایی، تلاش می‌کردند حدومرز رسانه‌ها را محدود کنند. با حمایت‌های جدی دستگاه قضا و نهادهای نظارتی از رسانه‌های محلی، عملاً این راهکار دیگر پاسخ‌گو نبود. شکایت‌های زیادی به تبرئه انجامید و استعلام‌های خبرنگاران در نهادهای موثر منفی اعلام شد تا مسئولان و اشخاص شاکی به شکل عملی متوجه شوند اوضاع و رویه تغییر کرده است.

امسال در شرایطی به روز آزادی مطبوعات رسیدیم که چندین رسانه سایبر مؤثر در سبزوار، بر اثر حمله‌های مجازی یا از دسترس خارج شدند یا محدود شدند. همزمانی و هماهنگی این حملات، نشان از ساماندهی شدن آنان دارد. نمی‌توان پذیرفت که این حملات از مرجع مشترکی انجام نگرفته است. این حملات، به ازای هر پیج، چند ده میلیون‌تومان هزینه دارد و مطمئن حامیان مالی باانگیزه‌ای پشت آنان هستند!

حال جای این پرسش جدی وجود دارد که آیا بعضی افراد – که منافعشان با مطالبه‌گری و انتقادات رسانه‌های محلی به خطر افتاده – روش جدیدی برای مقابله با آنان از طریق حملات سایبری در پیش گرفته‌اند؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.