کد خبر : 8507
دیدگاه‌ها برای به زودی پاکدستان بازهم تیتر یک می‌شوند بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 خرداد 1394 - 19:15
-

به زودی پاکدستان بازهم تیتر یک می‌شوند

تدبیرخبر: نعمت احمدی حقوقدان و وکیل دادگستری در رابطه با بازداشت حمید بقایی ، گفت: جای تعجب و تاسف است که حلقه فساد دارد به جاهایی می رسد که در دور خودش کس دیگر غیر از رییس جمهوری سابق را ندارد. یعنی اگر ما حلقه ای بگیریم و دور این یک حلقه بکشیم محور دارد

تدبیرخبر: نعمت احمدی حقوقدان و وکیل دادگستری در رابطه با بازداشت حمید بقایی ، گفت: جای تعجب و تاسف است که حلقه فساد دارد به جاهایی می رسد که در دور خودش کس دیگر غیر از رییس جمهوری سابق را ندارد. یعنی اگر ما حلقه ای بگیریم و دور این یک حلقه بکشیم محور دارد می رسد به آقای احمدی نژاد و این باعث تاسف است.
نعمت احمدی ادامه داد: من نه به آقای احمدی نژاد رأی دادم و نه اینکه فکر می کردم که رییس جمهوری دلخواهم است اما وقتی رأی آورد دیگر رییس جمهور من بود و تاسف می خورم از اینکه دایره دارد اینقدر نزدیک می شود و می رسد به جایی که یک سیستم داشت تولید فساد می کرد.

این حقوقدان گفت: شما نمی توانید رحیمی را به صورت جدا متهم و محکوم بدانید، نمی توانید آقای بقایی و مرتضوی و ملک زاد و دیگرانی که در حلقه آقای احمدی نژاد قرار داشتند را جدا محکوم بدانید. این یک کل بود و ما داریم جزء جزء آن را فقط می بینیم. وقتی حلاجی می کنیم می بینیم همین نظام با همین قوانینی که موجود بوده قبلا نیز بوده و این قوانین اکنون تصویب نشدند ، قوانینی که در زمان دولت سابق بوده و فساد انجام می گرفته است.

وی افزود: شما وقتی به صحبت های آقای جهانگیری نگاه می کنید، وقتی به صحبت دیگران نگاه می کنید، وقتی به معوقات بانکی نگاه می کنید، وقتی به واگذاری ها نگاه می کنید، وقتی به خصوصی سازی و بیمه نگاه می کنید، وقتی به پرونده آقای بابک زنجانی و حضورش در وزارت نفت و وقتی که به عملکرد سازمان تامین اجتماعی نگاه می کنید دل آدم می گیرد. من این ها را به صورت فرد هیچ موقع در نظر نگرفتم و این ها آدم های کوچکی بودند در مصادر بزرگ و در منابر بالایی قرار گرفتند و عملکرد منفی داشتند.

این حقوقدان ادامه داد: این ها بازتابش برمی خورد به کلیت سیستم اداری کشور، ممکن است مردم اکنون حرفی نزنند اما در آینده ، تاریخ از این موضوع به راحتی نمی گذرد که چطور هشت سال یک مجموعه ای ادعای پاکدستی داشت و مدعی بودند که از دوره مادها تا کنون چنین دولت پاکدستی در ایران سر کار نیامده اینچنین با وقاحت میلیاردها ثروت مملکت را به باد دادند.

نعمت احمدی با اشاره به اینکه این گروه و طیف احمدی نژاد هرگز به سیستم کشور باز نخواهد گشت، گفت: مطمئن باشید این طیف باز نخواهند گشت، ما ممکن است یک سری محدودیت هایی در رد صلاحیت افراد داشته باشیم که مورد قبول من نیست و سخت گیری هایی شورای نگهبان دارد می کند و افرادی ممکن است نتوانند وارد مجلس شوند ولی مطمئن باشید جامعه اجازه نمی دهد مجددا آن گروه قبلی بر مقدراتش حاکم شود.

وی با بیان اینکه شما صندوق های رای را مقدس بدانید، اظهار داشت: من معتقدم افراط در هر زمینه منجر به یک تعادل می شود، تعادل است که به طرف اصلاح می رود. آقای رفسنجانی یک دولت متعادل را تشکیل داد و بعد از جنگ آن فشارهای اقتصادی و ویرانی هایی که از جنگ باقی مانده بود وی به سختی راه سازندگی را در پیش گرفت و دیدیم از درونش دولت اصلاحات بیرون آمد، یعنی توسعه اقتصادی آقای هاشمی منجر به توسعه سیاسی آقای خاتمی شد.

احمدی ادامه داد: در دوره خاتمی متاسفانه افراط از هر دو دسته بود، افراط از اصلاح طلبان که یک محیط بسته ای را درست کردند و افراط از مخالفین اصلاحات که علیه تعادل در جامعه چهارنعل تاختند؛ یعنی هم بخش افراطی اصلاح طلب و هم بخش افراطی که خودشان را زیر عنوان اصولگرا جمع می کنند ( به نظر من اصولگرا نیستند و فقط افراطی هستند) منجر به روی کار آمدن دولت احمدی نژاد شد.

وی با بیان اینکه در بیست و چهار خرداد ۹۲ مردم به درستی دست رد به سینه افراطی گری زدند، مطمئن باشید مجلس آینده یکی از ماندگارترین مجالس تاریخ انقلاب خواهد بود، تاکید کرد: من آنچنان امیدی به مجلس دهم بسته ام و بر این باورم مجلس دهم مجلسی است که از افراطیون چپ و افراطیون راست خالی است، یک مجلس متعادل است، مهم نیست که احمدی نژاد و تیمش چقدر پول جمع کرده باشند و بخواهند با عملکرد های پوپولیستی سیب زمینی دهند یا پول بدهند در خانه های مردم و رای بخرند، مردم این کار را نخواهند کرد.

نعمت احمدی ادامه داد: ما به یک آگاهی سیاسی رسیدیم که مجلس دهم یکی از مقدس ترین مجالس این مملکت خواهد بود. یک مجلس متعادل است و این مجلس متعادل خالی از افراط راست و چپ خواهد بود، دورنمای این مجلس را نیز هم اکنون می بینید، من صبح اخبار مجلس را تعقیب می کردم چهره هایی را می بینم که هفت هشت دوره در مجلس هستند و مطمئن باشید در دوره بعدی دیگر نیستند.

وی بیان داشت: افراطیونی که در مجلس هستند آرایشان به زیر خط فقر هم نمی رسد، ضربه را خورده اند ؛ آنقدر آش آقای بقایی داغ است که سخنگوی قوه قضاییه علی غم ماده ۱۸۷ اسم او را گفت؛ انقدر دیگر این قضیه آشش شور بود که سخنگوی قوه قضاییه همان لحظه که بقایی بازداشت شد، آمد اعلام کرد.

این حقوقدان در پایان گفت: مطلب دیگری که می خواهم بگویم این است که آسیاب به نوبت، شما از این دست اخبار ظرف یکی دو ماه آینده زیاد خواهید شنید، کسانی هستند که در نوبتند و پرونده فسادشان بزرگتر از آنی است که امثال آقای بقایی داشتند، در آینده ما تیتر نخست روزنامه ها را از خیلی از مدعیان پاکدست خواهیم دید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.