دیدگاه‌ها برای بگذاریم نماینده نظارت کند بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1395 - 14:26
-

بگذاریم نماینده نظارت کند

سبزواریان – فرهاد ترابی: در شرایطی که وضعیت خزانه و تحقق بودجه‌های جاری و عمرانی در بدترین وضعیت خود قرار دارد و مشکلات و معضلات منطقه‌ای همچون میزان و پدیده شاندیز و غیره بیکاری تعداد زیادی از کارمندان این مؤسسات را در پی داشته، کار نمایندگان مجلس دهم بسیار سخت و دشوار شده است. فلسفه

farhad-torabi03سبزواریان – فرهاد ترابی: در شرایطی که وضعیت خزانه و تحقق بودجه‌های جاری و عمرانی در بدترین وضعیت خود قرار دارد و مشکلات و معضلات منطقه‌ای همچون میزان و پدیده شاندیز و غیره بیکاری تعداد زیادی از کارمندان این مؤسسات را در پی داشته، کار نمایندگان مجلس دهم بسیار سخت و دشوار شده است.

فلسفه وجودی مجلس، قانون‌گذاری و نظارت است که اگر همین دو مورد به‌خوبی انجام پذیرد تمام مشکلات و معضلاتی که امروز نمایندگان باید در پی رفع‌ورجوع آن باشند، پیدا نخواهد شد. برای مثال اگر مجلس نظارت دقیقی روی مؤسسات مالی و اعتباری داشت، این مؤسسات با آینده و سرنوشت سپرده‌گذاران و کارمندان خود بازی نمی‌کردند.

majles01این روزها با این ورشکستگی‌های پی‌درپی تعداد زیادی از همشهریان ما به‌یک‌باره بیکار شده‌اند و به سمت دفاتر نمایندگان گسیل می‌شوند برای گرفتن معرفی‌نامه برای سایر بانک‌ها و مؤسسات، که عملاً نتیجه‌ای هم در بر ندارد، چراکه این تعداد کثیر وقتی می‌توانند شاغل شوند، که مؤسسه عریض و طویلی مانند همان مؤسسات دوباره به وجود بیاید که بدون هیچ‌گونه برنامه‌ریزی و ضابطه فقط به فکر تعدد شعبات خود باشد.

این خیل عظیم جویای کار که بر مبنای اشتغال در این مؤسسات تشکیل خانواده داده و برای آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند، عملاً تمام توان یک نماینده را می‌گیرند و دردآور اینجاست که وقتی حسین مقصودی نماینده شهرمان پیگیر سوءاستفاده‌های گسترده در صندوق ذخیره فرهنگیان می‌شود، خیلی از دوستان آن را سریع سیاسی کرده و باز از وظیفه اصلی نماینده غفلت می‌کنند. حال‌آنکه اگر روزی صندوق ذخیره فرهنگیان دچار مشکلی مثل مؤسسات فوق شود، باید همین نماینده جوابگوی خیل عظیم معلمانی باشد که حاصل سال‌ها پس‌انداز اندک خود را بربادرفته می‌بینند.

نظارت نمایندگان مجلس در همه دنیا ضامن سلامت اقتصادی و سیاسی جامعه است و در کشور ما که همه‌چیز سیاست زده است این امر به فراموشی سپرده شده و تا این مهم به نحو احسن انجام نگیرد، هیچ اتفاق خوشایندی رخ نخواهد داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.