کد خبر : 23766
دیدگاه‌ها برای تأثیر خانه‌های تاریخی سبزوار بر معماری معاصر بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 - 17:00
-

تأثیر خانه‌های تاریخی سبزوار بر معماری معاصر

ایسنا در پژوهش مشترک عضو هیئت‌علمی دانشگاه حکیم سبزواری و پروفسور رایت از دانشگاه هنرهای کاربردی وین الهام گرفتن از خانه‌های تاریخی سبزوار در معماری معاصر بررسی شد. دکتر حسن استاجی در  خصوص این پژوهش گفت: با توجه به تغییر شیوه زندگی در قرن بیست و یکم و نیازهای جدید استفاده‌کنندگان از مسکن، عملاً امکان

ایسنا

در پژوهش مشترک عضو هیئت‌علمی دانشگاه حکیم سبزواری و پروفسور رایت از دانشگاه هنرهای کاربردی وین الهام گرفتن از خانه‌های تاریخی سبزوار در معماری معاصر بررسی شد.

دکتر حسن استاجی در  خصوص این پژوهش گفت: با توجه به تغییر شیوه زندگی در قرن بیست و یکم و نیازهای جدید استفاده‌کنندگان از مسکن، عملاً امکان تکرار الگوهای معماری سنتی‌ای در دنیای جدید وجود ندارد اما این الگوها با کمی تغییر و انعطاف‌پذیری می‌توانند در معماری معاصر دوباره  بر اساس نیازهای جدید بازتولید شوند.

رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: در این طرح مشترک الگوهایی با الهام از خانه‌های چهارصفه و خانه‌های قاجاری سبزوار معرفی شده است که می‌تواند در طراحی مسکن براساس نیازهای امروز در مناطق اقلیمی مشابه ایران در هر کجای جهان مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: نتایج این پژوهش مشترک در کتاب Urban Heritage Along the Silk Roads توسط انتشارات بین‌المللی Springer  به چاپ رسیده است. این اثر خوانشی معاصر از تحول شهرهای تاریخی در مسیر جاده ابریشم ارائه می‌دهد. کتاب توسط  بیست‌وهشت نویسنده و محقق از سراسر جهان تهیه شده است که تألیف این بخش از کتاب ذیل عنوان «تجربه‌های ایران» به عهده پروفسور رایت و دکتر حسن استاجی بوده است.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، علاقه‌مندان جهت دریافت لینک کتاب و فصل مورد اشاره می‌توانند به آدرس الکترونیکی زیر مراجعه کنند.

https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-22762-3
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-22762-3_11
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.