کد خبر : 13624
دیدگاه‌ها برای تامین ۲۰ درصد گوشت مرغ خراسان رضوی در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آذر 1396 - 9:29
-

تامین ۲۰ درصد گوشت مرغ خراسان رضوی در سبزوار

سبزواریان: رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: این شهرستان با ۳۶۰ واحد مرغداری گوشتی و تولید سالانه ۱۷ میلیون قطعه مرغ، ۲۰ درصد گوشت مرغ مصرفی استان خراسان رضوی را تامین می کند. ولی الله جغتایی در گفت وگو با ایرنا افزود: با وجود اینکه ظرفیت یک چهارم مرغداری های سبزوار خالی است اما با این

سبزواریان: رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: این شهرستان با ۳۶۰ واحد مرغداری گوشتی و تولید سالانه ۱۷ میلیون قطعه مرغ، ۲۰ درصد گوشت مرغ مصرفی استان خراسان رضوی را تامین می کند.

ولی الله جغتایی در گفت وگو با ایرنا افزود: با وجود اینکه ظرفیت یک چهارم مرغداری های سبزوار خالی است اما با این وجود سالانه ۳۴ هزار تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید می شود.

وی اظهار کرد: هر واحد مرغداری حدود پنج دوره در سال جوجه ریزی دارد که در هر دوره هفت هزار تن گوشت تولید می شود که یکهزار و ۲۰۰ تن آن به مصرف شهرستان سبزوار رسیده و بقیه به دیگر مناطق استان خراسان رضوی و نیز استان تهران حمل می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: با فعال شدن سامانه پایش و مراقبت از بیماری های طیور، کلیه مراحل پرورشی اعم از جوجه ریزی، واکسیناسیون، بروز بیماری و درمان در این سامانه ثبت می شود.

جغتایی با اشاره به اینکه هر دوره جوجه ریزی بین ۶۰ تا ۷۰ روز طول می کشد، افزود: در صورت رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله زمانی بین ۲ دوره، مجوز جوجه ریزی واحدهای مرغداری برای دوره بعدی صادر می شود.

وی ادامه داد: در تولید گوشت مرغ هیچ هورمونی برای افزایش رشد استفاده نمی شود و علت رشد سریع و بازدهی مناسب مرغ گوشتی در واحدهای پرورش صنعتی مربوط به اصلاح نژاد، تنظیم جیره و محیط پرورش است.

وی با اشاره به موضوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با توجه به آغاز فصل سرد سال و مهاجرت پرندگان گفت: مرغداران توصیه های ایمنی را جدی بگیرند و از صید، تماس و نگهداری پرندگان آبزی و مهاجر جلوگیری کنند.

۳۶۰ واحد مرغداری در سبزوار فعال است که از این تعداد ۱۲ واحد مرغداری تخم گذار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.