کد خبر : 10836
دیدگاه‌ها برای تاکید شهرداری سبزوار بر ایمنی و سلامت پاکبانان بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 آبان 1394 - 11:49
-

تاکید شهرداری سبزوار بر ایمنی و سلامت پاکبانان

سبزواریان: به همت مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار، دومین دوره تخصصی آموزشی ایمنی و بهداشت، در محیط زیست با کد آموزشی PR0261 برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در این جلسه که با هدف آشنایی هر چه بیشتر و بهتر عوامل اجرایی و به خصوص پاکبانان خدمات شهری با عوامل بیماری

pasmand-amozesh01سبزواریان: به همت مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار، دومین دوره تخصصی آموزشی ایمنی و بهداشت، در محیط زیست با کد آموزشی PR0261 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در این جلسه که با هدف آشنایی هر چه بیشتر و بهتر عوامل اجرایی و به خصوص پاکبانان خدمات شهری با عوامل بیماری زا و حوادث شغلی محیط کار با شرکت بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای خدماتی در سالن اجتماعات شهرداری سبزوار صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری که به عنوان مدرس این دوره آموزشی بود، به اهمیت سلامت عوامل اجرایی و پاکبانان خدمات شهری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه حجم وسیعی از فعالیت پاکبانان در شب انجام می پذیرد و احتمال بروز حادثه در این ساعات بیشتر می باشد و با عنایت به ماده ۵ قانون مدیریت پسماند که مستقیماً به موضوع تامین ایمنی و بهداشت عوامل اجرایی تحت نظارت سازمان تاکید می کند بالطبع ضرورت توجه به نکات ایمنی و بهداشتی در این حوزه را دوچندان نموده است.

سعیدرضا فصیحی گفت: بر این اساس نیاز به برگزاری چنین کارگاه هایی جهت افزایش آگاهی کارکنان و پاکبانان شاغل در این سازمان در زمینه نحوه رعایت نکات مربوط به حفاظت فردی و پیشگیری از بیماری های شغلی احساس گردید که متعاقباً این سازمان با تلاش واحد فنی و اجرایی و آموزش و روابط عمومی اقدام به برگزاری آن با هماهنگی واحد اچ اس ای شهرداری نمود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر محیط کاری دارای عوارض و خطراتی است که می تواند سلامت یک فرد را تهدید کند، بیان کرد: افزایش آگاهی از خطرات آن شغل می تواند نقش موثری در بروز حوادث و یا ایجاد بیماری های احتمالی داشته باشد.

وی اظهارداشت: پاکبانان و عوامل اجرایی سازمان مدیریت پسماند نیز در معرض بسیاری از بیماری و خطرات شغلی هستند که در صورت کم توجهی، برخی از این بیماری ها ممکن است علاوه بر شخص به خانواده و اجتماع نیز منتقل شوند.

او گفت: بروز حادثه برای یک فرد تنها هزینه مالی به دنبال ندارد بلکه عواقب اجتماعی خطرناک دیگری را به دنبال دارد و یک خانواده را دچار مشکلات زیادی می کند.

مسئول آموزش شهرداری سبزوار نیز در حاشیه این مراسم گفت: این دوره ها باید به صورت متناوب تکرار شود تا کلیه عوامل اجرایی سازمان به سطح کاملی از آگاهی در این زمینه رسیده و بتوانند با به کارگیری مطالب آموزش دیده شده و تجهیزات موجود از خود در برابر عوامل بیماریزا و نیز حوادث احتمالی محافظت نموده و به ارائه خدمات مطلوبتر و بهتر به شهروندان بپردازند.

سیدرضا کوشکی گفت: با توجه به وجود برخی آلودگی ها در این شغل لازم است که پاکبانان در هنگام کار به حفظ سلامتی خود نیز بسیار توجه کنند، در واقع با توجه به اهمیت موضوع این دوره آموزشی با هدف آشنایی با خطرات احتمالی در محیط کاری این افراد برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.