کد خبر : 8635
دیدگاه‌ها برای تجلیل از استاد غلامرضا عقاب هنرمند پیشکسوت موسیقی سبزوار با حضور کیوان ساکت بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 تیر 1394 - 10:04
-

تجلیل از استاد غلامرضا عقاب هنرمند پیشکسوت موسیقی سبزوار با حضور کیوان ساکت

سبزواریان: بیست و ششمین نشست پژوهشی موسیقی سبزوار، بعد از ظهر دوشنبه ۲۵ خرداد در سالن آمفی تئاتر دانشگاه حکیم سبزواری در حالی برگزار شد که این جلسه به تجلیل از چند دهه تلاش ارزشمند «غلامرضا عقاب» هنرمند پیشکسوت موسیقی سبزوار اختصاص داشت. میهمان ویژه بیست و ششمین نشست پژوهشی موسیقی سبزوار «کیوان ساکت» چهره

tajlil-oghqb01سبزواریان: بیست و ششمین نشست پژوهشی موسیقی سبزوار، بعد از ظهر دوشنبه ۲۵ خرداد در سالن آمفی تئاتر دانشگاه حکیم سبزواری در حالی برگزار شد که این جلسه به تجلیل از چند دهه تلاش ارزشمند «غلامرضا عقاب» هنرمند پیشکسوت موسیقی سبزوار اختصاص داشت.

میهمان ویژه بیست و ششمین نشست پژوهشی موسیقی سبزوار «کیوان ساکت» چهره برجسته موسیقی کشور، نوازنده چیره دست تار و سه تار بود.

در این نشست که اجرای آن را جواد محمدی بر عهده داشت، در ابتدا علی عقاب (فرزند غلامرضا عقاب) نوازنده تنبک، با همراهی سنتورِ آقای تقی زاده در مایه ی بیداد و همایون به اجرای برنامه پرداختند. سپس امیر استیری، کارشناس موسیقی و مدیر انجمن موسیقی سبزوار در رابطه با غلامرضا عقاب و همچنین میهمان ویژه برنامه، کیوان ساکت به سخنرانی پرداخت. پس از صحبت های امیر استیری، مستند کوتاهی از زندگی غلامرضا عقاب و مصاحبه با وی، ساخته ی آقای سنگ سفیدی پخش شد. در ادامه برنامه از استاد کیوان ساکت برای ایراد سخنرانی دعوت به عمل آمد. در این بخش کیوان ساکت به بیان خاطراتی از غلامرضا عقاب، سبزوار, و دوران خدمت خود پرداخت.

keyvan-saket01بخش بعدی برنامه به اجرای استاد کیوان ساکت اختصاص داشت. در این بخش که در دستگاه شور اجرا شد، حسین عقاب نوازنده تنبک ، کیوان ساکت را همراهی کرد.

در ادامه برنامه کیوان ساکت به تکنوازی سه تار در دستگاه نوا پرداخت که با دکلمه شعری از فریدون مشیری توسط خود آقای ساکت همراه بود و با استقبال گرم مخاطبان مواجه گردید.

سروش صدر در ادامه این گزارش نوشته است : روال نکوداشت های نشست موسیقی سبزوار به این شکل است که از پرتره هنرمندان پیشکسوت شهرستان رونمایی شده و سپس این عکس ها در کانون هنرمندان شهرستان نصب می گردد تا رفته رفته تاریخچه مصوری از پیشکسوتان و هنرمندان موسیقی شهر گرد آید. بنابراین در این برنامه نیز از تصویر پرتره استاد عقاب که اثر محمود حیطه، عکاس فرهیخته سبزواری بود، به دست کیوان ساکت رونمایی شد و این قاب عکس نیز در کانون هنرمندان سبزوار نصب خواهد شد.

در ادامه هدیه ای نیز به رسم یادبود به غلامرضا عقاب، پیشکسوت موسیقی سبزوار اهدا شد.

عضو نشست های پژوهشی موسیقی سبزوار سپس خاطرنشان کرده است، تا کنون در این نشست ها از چهار تن پیشکسوتان موسیقی شهرستان تقدیر به عمل آمده که قاسم اولیاء، علیرضا مشقی و علی اصغر سعادتی فر از این جمله اند.

صدر همچنین برگزاری این برنامه را به همت ابوالفضل لعل بهادر, احسان حیطه و منصور خسروجردی برگزار دانسته و همچنین از طرف خود و کلیه عوامل برگزاری این نشست، از احسان حیطه تشکر ویژه ای به عمل آورده است و گفته است، اگر تلاش و پیگیری او نبود، قطع یقین برگزاری این برنامه ممکن نبود.

وی در پایان «زمان شریعتمدار» مدیر کافی شاپ ژینو را به عنوان حامی مادی و معنوی این برنامه معرفی کرده و همچنین از حمایت و همکاری شورای اسلامی شهر، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی سبزوار و مدیریت فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری کمال تشکر را به جای آورده است.

tajlil-oghqb03

* * *

گفتنی است غلامرضا عقاب اصالتاً کرمانی است اما در سال های جوانی به ضرورت شغلی در سبزوار ساکن شده و اکنون پس از چند دهه سکونت دراین شهر به عنوان یکی از هنرمندان پیشکسوت شهرستان در هنر موسیقی محسوب می شود.

tajlil-oghqb02

منبع: سروش صدر – اسرارنامه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.