کد خبر : 19657
دیدگاه‌ها برای تحصیل ۳۸ هزار دانشجوی خارجی در ایران بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 فروردین 1398 - 12:51
-

تحصیل ۳۸ هزار دانشجوی خارجی در ایران

ایسنا مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم گفت: در حال حاضر ۳۸ هزار دانشجوی خارجیاز ۱۰۰ ملیت مختلف در کشور تحصیل می‌کنند. عبدالحمید علیزاده روز چهارشنبه در نشست با مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری ضمن اعلام این مطلب عنوان کرد: از مجموع ۳۸ هزار دانشجوی خارجی در کشور ۲۷ هزار دانشجو در دانشگاه‌های زیر پوشش وزارت

ایسنا

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم گفت: در حال حاضر ۳۸ هزار دانشجوی خارجیاز ۱۰۰ ملیت مختلف در کشور تحصیل می‌کنند.

عبدالحمید علیزاده روز چهارشنبه در نشست با مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری ضمن اعلام این مطلب عنوان کرد: از مجموع ۳۸ هزار دانشجوی خارجی در کشور ۲۷ هزار دانشجو در دانشگاه‌های زیر پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۸۰۰۰ نفر آنان در دانشگاه آزاد اسلامی و ۳۰۰۰ دانشجو در وزارت بهداشت در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به این که در زمینه جذب دانشجویان خارجی همگام با برنامه ششم توسعه پیش رفته‌ایم، افزود: از کشورهای همسایه و هم‌مرز که اشتراکات مختلف فرهنگی، دینی و قومی داریم و در بخش‌هایی از آموزش علمی که غنای انحصاری داریم شامل علوم انسانی و اسلامی، تاریخ، ایران شناسی و زبان و ادبیات فارسی که منبع اصلی این علوم هستیم؛ جذب دانشجویان خارجی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این مرکز دانشگاهی پویا و برخوردار است که با نگاه مثبت وزارت باید در مقوله جذب دانشجویان خارجی از حالت برخوردار به حالت بهره‌مند برسد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: این دانشگاه دومین قطب دانشگاهی خراسان رضوی و شرق کشور است که ظرفیت مناسبی برای جذب دانشجویان کشورهای منطقه افغانستان، پاکستان، آسیای میانه عراق و دیگر کشورهای عربی دارد.

دکتر علی‌اصغر مولوی افزود: هم اینک حدود ۲۰۰ دانشجو خارجی در دانشگاه حکیم تحصیل می‌کنند که ظرفیت افزایش بیش از ۲ برابری دانشجویان خارجی در این دانشگاه وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش تعاملات علمی بیان کرد: دانشگاه حکیم سبزواری تاکنون تفاهم‌نامه بین‌المللی با دانشگاه‌های لئون فرانسه، پاریس ۱۳، تورین ایتالیا و هرات افغانستان منعقد کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.