کد خبر : 26949
دیدگاه‌ها برای تحولات ۹۸؛ مروری بر ۱۰ رویداد تأثیرگذار سبزوار در سالی که گذشت بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 1 فروردین 1399 - 20:03
-

تحولات ۹۸؛ مروری بر ۱۰ رویداد تأثیرگذار سبزوار در سالی که گذشت

-

۱- آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن: امسال بالاخره عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن سبزوار با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد. همچنین چندی پیش سبحانی‌فر از پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی پروژه راه‌آهن خبر داد. او پیش‌تر نیز گفته بود این پروژه تا پایان ۹۸ یا اوایل سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

۲- تحولات شورای شهر: انتخابات هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر سبزوار، معادلات مدیریت شهری را به‌طور کلی تغییر داد؛ طی این انتخابات، قربانعلی کلمیشی با ۵ رأی موافق بر کرسی ریاست این شورا تکیه زد که پیش‌تر علی‌اصغر محمدی عهده‌دار آن بود. پس از آن، روابط دیگر اعضای این شورا نیز به‌شدت تحت تأثیر قرار گرفت؛ همچنین تغییر موضع تعدادی از اعضای مخالف شهردار در قبال او نیز پس از انتخابات داخلی هیئت‌رئیسه، مشهود بود.

۳در مسیر برابری: شورای اسلامی شهر ششتمد، تکتم صنعتی را به‌عنوان رئیس این شورا در سومین سال فعالیت خود برگزید؛ این اولین انتخاب یک زن در جایگاه رئیس شورا در منطقه غرب خراسان رضوی بود. همزمان، در داورزن نیز یک زن به‌عنوان بخشدار منصوب شد.

۴- تأمین آب شهری ششتمد: پروژه تأمین آب شرب سالم و بهداشتی در ششتمد با حضور وزیر نیرو در این شهر افتتاح شد. طی دو دهه گذشته مردم این منطقه با کمبود ۶ لیتر بر ثانیه‌ای آب شرب در ششتمد مواجه بودند.

۵- رونمایی از دیوان امیرشاهی: بهمن‌ماه امسال همزمان با چند برنامه فرهنگی دیگر، از کتاب نفیس «دیوان امیرشاهی سبزواری» شاعر و نگارگر سبزواری رونمایی شد؛ این کتاب برای نخستین بار به‌صورت نفیس و توسط انتشارات فیروزی به چاپ رسید.

۶- خداحافظی با برند هندبال: امسال سبزوار مهد هندبال ایران امتیاز لیگ‌برتری خود را از دست داد. کارشناسان ورزش می‌گویند «عدم مدیریت صحیح باشگاه هندبال سربداران، عدم توجه مسئولین و بدقولی‌های مدیریت شهری» از عوامل اصلی این رویداد ناامیدکننده بود که باعث سرخوردگی جدی ورزشکاران و علاقمندان پرشمار این رشته در سبزوار شد.

۷- حشمتیه در صدسالگی: بیمارستان حشمتیه سبزوار صدمین سالگرد تأسیس خود را در بهمن‌ماه سال ۹۸ گرامی داشت؛ این بیمارستان در سال جاری همچنین موفق به دریافت مجوز پذیرش بیماران بین‌المللی شد. حشمتیه، دومین بیمارستان قدیمی ایران و اولین بیمارستان قدیمی خراسان بزرگ است.

۸- انتخابات مجلس: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بسیاری از معادلات شهرستان و منطقه را دچار تغییرات جدی کرد؛ این انتخابات که با ردصلاحیت گزینه‌های شاخص اصلاح‌طلب در حوزه انتخابیه سبزوار و همچنین هردو نماینده فعلی سبزوار در مجلس همراه شد، نهایتاً با پیروزی علی‌اصغر عنابستانی و بهروز محبی و با مشارکت ۵۲.۲ درصدی واجدین شرایط پایان یافت.

۹- شیوع کرونا: گسترش ویروس جدید کر‌ونا یا کویید ۱۹ سبزوار را نیز همچون دیگر شهرهای خراسان و ایران تحت تأثیر قرار داد؛ تا پایان سال ۹۸ به گفته دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، ۵۳ بیمار مبتلا در بیمارستان واسعی بستری شدند و ۳ بیمار نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز یکی از افرادی بود که مبتلا شد و حالا وضعیت او رو به بهبودی است.

۱۰- درگذشت بزرگ اصلاحات سبزوار: دکتر محمدرضا راه‌چمنی نماینده ادوار مجلس از حوزه انتخابیه سبزوار و از چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب بر اثر ابتلا به کرونا در تهران درگذشت. او ریاست سازمان بهزیستی کشور را در دولت اصلاحات بر عهده داشت و همچنین دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی بود. /سبزواریان

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.