کد خبر : 1723
دیدگاه‌ها برای تخریب آثار معماران گذشته (هتل شهرداری سبزوار) بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 مرداد 1393 - 3:56
-

تخریب آثار معماران گذشته (هتل شهرداری سبزوار)

سبزواریان.کام: یکی از معضلات معماری امروز، تخریب بناهای ارزشمند تحت عنوان تعمیر و مرمت می باشد. باید گفت در اغلب موارد این بناها از مرمت های نابجا بیشتر آسیب دیده است تا از طول دوران، یعنی اگر بنا مرمت نگردد به مراتب آسیب کمتری خواهد دید تا مرمت شود. متاسفانه ملاک مرمت کردن داشتن مدرک

memari00

حمید معماری – پژوهشگر، نویسنده کتاب معماری و معماران سبزوار

سبزواریان.کام: یکی از معضلات معماری امروز، تخریب بناهای ارزشمند تحت عنوان تعمیر و مرمت می باشد.
باید گفت در اغلب موارد این بناها از مرمت های نابجا بیشتر آسیب دیده است تا از طول دوران، یعنی اگر بنا مرمت نگردد به مراتب آسیب کمتری خواهد دید تا مرمت شود.

متاسفانه ملاک مرمت کردن داشتن مدرک دانشگاهی در آن زمینه و شرکت ثبتی است؛ این در حالی است بنایی که با اندیشه و دست معمار ساخته شده به هیچ وجه با فکر پیمانکار مرمت نمی گردد.
همانطورکه هر بنایی با مصالح همجنس و همخوان با آن باید مرمت گردد، آن دست و فکری هم که می خواهد آنرا مرمت کند باید تا حدودی همخوان با سازنده بنا باشد.

یکی از این نوع دست درازی ها که تحت عنوان تعمیر و مرمت انجام گرفته؛ که بسیار نابخردانه و ناشایست می باشد هتل شهرداری سبزوار است.

هتل شهرداری که در زمان خود مجللترین هتل خراسان بزرگ بوده است، از آثار معماری اوایل دوره پهلوی است.
از این نوع هتل همزمان در برخی از شهرهای ایران ساخته شده است و ساخت این هتل در سبزوار نشان از گردشگر و مهمانپذیر بودن سبزوار در آن دوران می باشد.
البته مهمانسراهای جهانگردی چند دهه بعد، یعنی در اوایل دهه ی پنجاه در اغلب شهرها و شاید هم در تمام شهرها ساخته شد و این اهمیت گردشگری در ابران (در سال های گذشته) را بیان می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.