کد خبر : 21592
دیدگاه‌ها برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس در خراسان رضوی مغفول مانده است بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 - 13:19
-

تدوین دانشنامه دفاع مقدس در خراسان رضوی مغفول مانده است

ایرنا دانشنامه دفاع مقدس یک دایره‌المعارف، سند رسمی و علمی دوران جنگ تحمیلی است که تدوین آن در خراسان رضوی تاکنون مغفول مانده است. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی روز سه‌شنبه در سبزوار گفت: دانشنامه دفاع مقدس سند رسمی است که نقش شهرستان‌ها را در دوران دفاع مقدس تبیین و

ایرنا

دانشنامه دفاع مقدس یک دایره‌المعارف، سند رسمی و علمی دوران جنگ تحمیلی است که تدوین آن در خراسان رضوی تاکنون مغفول مانده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی روز سه‌شنبه در سبزوار گفت: دانشنامه دفاع مقدس سند رسمی است که نقش شهرستان‌ها را در دوران دفاع مقدس تبیین و در معرض نمایش می‌گذارد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده در مراسم آغاز به کار دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان سبزوار افزود: محتوای دانشنامه علمی دفاع مقدس در سه کارگروه تخصصی اشخاص و شهدا، اماکن و عملیات و اوضاع فرهنگی و سیاسی شهرها در آن دوران نگارش می‌شود.
وی اظهار داشت: دانشنامه دفاع مقدس در برخی استان‌های کشور تدوین و مورداستفاده قرار می‌گیرد ولی در خراسان رضوی باوجود اسناد و مدارک هنوز تألیف نشده است.

وی گفت: از سال گذشته طرح عملیاتی تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی در شورای هماهنگی استان مطرح و در استانداری به تصویب رسید و مقرر شد طی چهار سال با تأمین اعتبار حدود ۶۰ میلیارد ریال با مشارکت دستگاه‌ها، مجموعه دانشگاهی، آموزش پرورش و حوزه‌های علمیه اجرایی شود.

سردار یوسفعلی زاده افزود: از دیگر وظایف نمایندگی‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تألیف آثار ادبی فاخر با محتوای خاطرات شهدا و رزمندگان است.

وی اظهار داشت: این نمایندگی‌ها باید با پیگیری و مطالبه گری زمینه شناسایی صاحبان قلم و اندیشه را برای تألیف آثار ادبی شهدا با محوریت منابع دانشنامه فراهم نمایند.

وی گفت: همچنین در  فضای تبلیغات محیطی باید به آثار شهدا و تفکر دفاع مقدس نگاه پررنگ شود و ظرفیت فضای مجازی برای نشر ارزش‌ها دفاع مقدس به‌عنوان یک اولویت موردتوجه قرار گیرد.

فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم گفت: ترویج فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس ضروری است.

احمد برادران افزود: دفاع مقدس نماد مقاومت و وفاداری ملت ایران نسبت به آرمان‌ها و مبانی انقلاب بود و درس بزرگی به دشمنان داد.

وی اظهار داشت: امروز دشمن توانایی مقابله مستقیم با انقلاب اسلامی را ندارد و از طریق عملیات روانی و رسانه‌ای در پی ایجاد شکاف در جامعه و ترویج یاس بین نسل جوان است.

وی گفت: مشکلات اقتصادی ناشی از جنگ اقتصادی دشمن با ایمان به خدا، تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس، کار جهادی و روحیه انقلابی مسئولان کشور بی‌اثر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.