کد خبر : 23979
دیدگاه‌ها برای تشدید نظارت بر نوسازی بافت تاریخی سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آبان 1398 - 9:00
-

تشدید نظارت بر نوسازی بافت تاریخی سبزوار

ایمنا معاون معماری و شهرسازی شهردار سبزوار گفت: در شهرهای بزرگ برای تجدید بنا فقط پروانه صادر می‌شود، چون این مسئله مشکلاتی را در سبزوار ایجاد کرده بود در طرح تفصیلی جدید پیشنهاد شد که مالکان برای نوسازی و تخریب بافت قدیمی مجبور به اخذ مجوز از شهرداری شوند. مرتضی احمدی اظهار کرد: در طرح تفصیلی سبزوار قانونی برای صدور مجوز

ایمنا

معاون معماری و شهرسازی شهردار سبزوار گفت: در شهرهای بزرگ برای تجدید بنا فقط پروانه صادر می‌شود، چون این مسئله مشکلاتی را در سبزوار ایجاد کرده بود در طرح تفصیلی جدید پیشنهاد شد که مالکان برای نوسازی و تخریب بافت قدیمی مجبور به اخذ مجوز از شهرداری شوند.

مرتضی احمدی اظهار کرد: در طرح تفصیلی سبزوار قانونی برای صدور مجوز تخریب وجود ندارد که البته این مسئله یک نقص است.

وی با بیان اینکه قانون مشخصی برای نوسازی بافت فرسوده در سبزوار وجود ندارد، افزود: در شهرهای بزرگ برای تجدید بنا فقط پروانه صادر می‌شود، چون این مسئله مشکلاتی را در سبزوار ایجاد کرده بود در طرح تفصیلی جدید پیشنهاد شد که مالکان برای نوسازی و تخریب بافت قدیمی مجبور به اخذ مجوز از شهرداری شوند.

معاون معماری و شهرسازی شهردار سبزوار با اشاره به تصمیمات کمیسیون ماده این شهرداری، خاطرنشان کرد: تخلفات اعمال شده در داخل و خارج منازل در حال ساخت به این کمیسیون ارجاع داده می‌شود، اما متأسفانه ترتیب اثر داده نمی‌شود و مالک با پرداخت جریمه ساخت‌وساز را طبق میل خود ادامه می‌دهد.

احمدی ادامه داد: طرح کوی گل‌افشانی باید از طرف اداره میراث فرهنگی به شهرداری ابلاغ شود، اما تاکنون این اقدام انجام نشده است.

وی با بیان اینکه تهیه طرح کوی گل‌افشانی وظیفه شهرداری نیست، گفت: البته مطالعات این کوی توسط مشاور طرح تفضیلی انجام و طرحی تهیه شد که در استان مورد تأیید میراث فرهنگی قرار نگرفت؛ بنابراین قرار شد میراث فرهنگی استان مشاور دیگری انتخاب و طرح تهیه شود، اما متأسفانه هنوز هیچ اقدام و مطالعه‌ای در این زمینه انجام نشده است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار سبزوار تصریح کرد: شهرداری ضوابط حداقلی شامل محدودیت ارتفاع، نمای آجری و ارتفاع ۷.۵ متر را در کوی گل‌افشانی لحاظ می‌کند، زیرا وقتی تعداد ارتفاع بیشتر از ۷.۵ متر باشد به کمیسیون ارجاع و حکم تخریب صادر می‌شود، اما گاهی کمیسیون تنها حکم به جریمه مالک صدر می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.