کد خبر : 11802
دیدگاه‌ها برای تصویب لوایح مالی اخیر از روی ناچاری بود بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 25 دی 1394 - 21:13
-

تصویب لوایح مالی اخیر از روی ناچاری بود

سبزواریان: رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار از ابلاغ طرح سوال از طالبی شهردار خبر داد. کاظم کرامت در گفتگو با سبزوار آنلاین اظهار کرد: تعدادی از همکارانم طرح سوال از شهردار را امضاء کردند و به هیات رئیسه تحویل دادند و بنده هم بر اساس قانون رسما به شهردار ابلاغ کردم. وی با تاکید بر

shabi-ba-keramat13سبزواریان: رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار از ابلاغ طرح سوال از طالبی شهردار خبر داد.

کاظم کرامت در گفتگو با سبزوار آنلاین اظهار کرد: تعدادی از همکارانم طرح سوال از شهردار را امضاء کردند و به هیات رئیسه تحویل دادند و بنده هم بر اساس قانون رسما به شهردار ابلاغ کردم.

وی با تاکید بر اینکه سوال از شهردار یکی از حقوق اعضاء شورا است خاطر نشان کرد: آقای طالبی باید ظرف چند روز آینده در صحن شورا برای پاسخ به سوالات حاضر شوند.

کرامت در ادامه درباره مصوبه های اخیر شورای شهر که انتقاد برخی از اعضاء را در پی داشته است ابتدا با شعری از سعدی گفت: در رفتن جان از بدن/ گویند هر نوعی سخن / من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می رود.

از روی ناچاری با لایحه های شهرداری موافقت کردیم چرا که طی ۲ ماه آینده برای تسویه طلبکاری پیمانکاران، حقوق کارمندان و کارگرها و عیدی حداقل ۲۰میلیارد تومان پول نیاز داریم.

رئیس شورای شهر با تاکید بر اینکه نمی توانم بعضی از مسائل را بازگو کنم بیان کرد: یکی از پایه های اصلی درآمدهای شهرداری در دوره قبل شورا توافق بود اما این دوره با افزایش بازرسی ها و نظارت ها هیچ توافقی صورت نگرفته است و درآمد ها خیلی کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه انتقاد شما برای تخفیف ۳۰ درصدی به جرائم ساختمانی بی عدالتی است صحیح است افزود: برای تامین اعتبار کاری از دست مان ساخته نیست و فکر میکنم بین بد و بدتر باید یکی را انتخاب می کردیم البته ما طرح تخفیف ۳۰ درصدی را در یک مدت محدود ۲ ماهه و تا پایان امسال تصویب کردیم و قرار نیست ادامه داشته باشد.

در حقیقت حق با مخالفان لوایح مالی بود

کرامت با بیان اینکه این لایحه مخالفان جدی هم داشت تصریح کرد: آقای مقصودی حتی جلسه را ترک کرد. در حقیقت حق با مقصودی بود ما هم دلمان رضایت نداشت اما با شجاعت کامل می گویم در آن جلسه به دوستان شورا گفتم بر خلاف میل باطنی ام به این لایحه رای مثبت می دهم و انتظار دارم شما هم رای بدهید تا مشکل حقوق و عیدی شب عید برای کارکنان و کارگرها نداشته باشیم هر چند شهرهای مشهد و تربت حیریریه هم طرح هایی را مصوب کردند.

وی در جواب سوالی که آیا فکر نمی کنید باید این مسائل را در بودجه پیش بینی می کردید گفت: باید آقای شهردار به این سوال شما پاسخ بدهد اما تاکید می کنم اگر شورا این لوایح را تصویب نمی کرد برای شب عید مشکل داشتیم.

رئیس شورا در پاسخ به سوال دیگری که آیا فکر نمی کنید با تصویب این لایحه افراد خوش حساب رو تنبیه می کنید گفت: اولا که هنوز کارگروه انطباق تایید نکرده ثانیا به من به عنوان رئیس شورا حق بدهید که واقعا تا شب عید ۲۰ میلیارد تومان از کجا بیاورم؟ لایحه ها را تصویب نکنیم می گویند شورا تصویب نکرد موافقت می کنیم رسانه ها می نویسند شورا غیر قانونی تصویب کرد. به هر حال هدف شورا این بود که مودیان بدهکار جرایم ساختمانی تشویق شوند بدهی شان را به شهرداری بپردازند نه اینکه کسی که جریمه هایش را نداده است بیایم بهش تخفیف بدیم.

وی درباره غیر علنی برگزار شدن جلساتی که لوایح و طرح های مالی بررسی می شود نیز گفت: همیشه ضرورت ندارد اظهار نظر های اعضاء شورا و مدیران شهرداری در جلسات علنی باشد و اصل قضیه جلسات غیر علنی بخاطر بحث هایی است که مطرح می شود نه به خاطر مصوبات جلسات. کرامت با تاکید بر اینکه مردم همواره از عملکرد خدمتگزاران خود باخبر می شوند اضافه کرد: جلسات مالی شورا همواره علنی است و حضور همه افراد در این جلسات آزاد هست و بنده هم هر موقع که سوال شده یا لازم بوده اطلاع رسانی می کنم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.