کد خبر : 7312
دیدگاه‌ها برای تعمیر لپ تاپ و سؤاستفاده از تصاویر خصوصی دختر جوان بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 فروردین 1394 - 15:26
-

تعمیر لپ تاپ و سؤاستفاده از تصاویر خصوصی دختر جوان

سبزواریان: عامل انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان در شبکه های اجتماعی توسط پلیس فتا سبزوار شناسایی و دستگیر شد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار در تشریح خبر گفت، خانمی جوان به پلیس فتا سبزوار مراجعه و تقاضای رسیدگی به شکایت خود مبنی بر افشای عکس های خصوصی و ایجاد پروفایلی

سبزواریان: عامل انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان در شبکه های اجتماعی توسط پلیس فتا سبزوار شناسایی و دستگیر شد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار در تشریح خبر گفت، خانمی جوان به پلیس فتا سبزوار مراجعه و تقاضای رسیدگی به شکایت خود مبنی بر افشای عکس های خصوصی و ایجاد پروفایلی با عکس هایش را داشت.

شاکی در تحقیقات به عمل آمده کارشناسان پلیس فتا اظهار داشت چند روز قبل توسط یکی از دوستانم مطلع شدم که پروفایلی در یکی از شبکه های اجتماعی با تصاویر خصوصی ام ایجاد شده که بعد از مشاهده صفحه تصاویرم شوکه شدم و به پلیس فتا مراجعه کردم.

سرهنگ قنبر علی آزادواری افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی های لازم و تحقیقات فنی پیرامون موضوع توانستند با استفاده از سرنخ هایی دیجیتالی بجامانده فرد متخلف را شناسایی و دستگیر کنند.

متهم که مردی ۳۶ ساله بود در مواجهه با ادله دیجیتالی لب به اعتراف گشود و در بازجویی های به عمل آمده اظهار داشت مدتی قبل شاکی برای تعمیر لپ تاپ به تعمیرگاه پسرخاله ام مراجعه و درخواست بروز رسانی سیستم عامل و ارتقا ویندوزش را داشت.

من هم در فرصتی مناسب با سوء استفاده از اعتماد و بدور از چشم پسرخاله ام وارد سیستم شاکی شده و اطلاعات وی را بروی فلش کپی کردم و با ایجاد پروفایلی با عکس های شاکی در شبکه های اجتماعی خودم را با اسم مستعار یک دختر معرفی کردم.

سرهنگ آزادواری با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از کارابران اینترنت خواست همانگونه که در فضای عادی به قانون احترام می گذارند مراقب رفتارهایمان در فضای مجازی نیز باشیم.

وی با بیان اینکه انتشار تصاویر خصوصی افراد هتک حرمت بوده و در قانون جرایم رایانه ای علاوه بر جریمه نقدی مجازات حبس در بر دارد از شهروندان خواست در نگهداری اطلاعات خصوصی خود حساسیت بیشتری به خرج دهند و برای تعمیر تجهیزات رایانه ای و تلفن همراه آن را به مراکز مجاز تحویل دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.