کد خبر : 16829
دیدگاه‌ها برای تفکرات فرهنگ دوستان سبزواری بسیار بالاتر از سطوح تفکری سایر شهرستان هاست بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 آبان 1397 - 23:51
-

تفکرات فرهنگ دوستان سبزواری بسیار بالاتر از سطوح تفکری سایر شهرستان هاست

جلسه دوم هم اندیشی پایتخت کتاب ایران در خصوص جمع بندی و اعلام برنامه هایی که قرار است برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران انجام شود، برگزار شد. مدیرعامل انجمن خیرین کتاب در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه بحث کتاب دغدغه مسئولان و مردم شهرستان نیست و این را بدانیم که با برگزاری جلسات محدود

جلسه دوم هم اندیشی پایتخت کتاب ایران در خصوص جمع بندی و اعلام برنامه هایی که قرار است برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران انجام شود، برگزار شد.
مدیرعامل انجمن خیرین کتاب در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه بحث کتاب دغدغه مسئولان و مردم شهرستان نیست و این را بدانیم که با برگزاری جلسات محدود نمی توانیم عنوان پایتختی کتاب را برای شهرستان کسب کنیم و باید در طول سال جلسات مربوط به این حوزه برگزار شود تا با همفکری علاقه مندان این عنوان را برای شهرستان کسب کنیم.
مهدی مقصودی گفت: در روزهای گذشته ، مطلبی در فضای مجازی منتشر شد که اظهارات نادرستی بود.در این مطلب ریاست سابق اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار از هزینه ۱۰ میلیون تومانی که در سال گذشته صرف پایتختی کتاب ایران شده بود، خبر داده است؛ این درحالیست که در بحث پایتخت کتاب ایران قرار نیست هیچ اداره و ارگانی پول هزینه کند، بلکه باید تمام طرح هایی که در طول سال انجام شده، جمع بندی شود و در نهایت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال گردد. از رئیس فعلی این اداره درخواست دارم که چندسال دیگر مانند آقای علی آبادی مدعی این مسائل نباشند.
وی در ادامه گفت: متاسفانه سال گذشته برای طرح کنسرت کتاب که برای اولین بار در کشور انجام می شد ، مستندسازی صورت نگرفت و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال نگردید و این طرح بکر و خوب کاملا سوخت و از بین رفت.
مقصودی تصریح کرد: در سبزوار سه کار خوب توسط سه تشکل غیر دولتی و مردمی انجام گرفته است .۱- صدک که در هفته کتاب برنامه های جذابی دارد.۲- کافه ویرگول که در طول سال برنامه های همچون ورک شاپ کتاب ، همخوانی داستان کوتاه و تور کتاب و… داشته است و دارد.۳- گردشگری ادبی، که اگر این سه مورد مدیریت شود و مستندسازی صورت گیرد، قطعاً امسال می توانیم جزء ۱۵شهرستان نامزد کتاب باشیم.
وی افزود: بحث بازارچه کتاب می تواند به پایتختی کتاب کمک کند.خوشبختانه سازه و چادر آن آماده است و تنها مدیریت و همت شهرداری را می طلبد که در این زمینه ما را یاری کند.
مهدی مقصودی در پایان گفت: امسال با همکاری سرپرست اداره کتابخانه های سبزوار کلنگ زنی یک کتابخانه در شهرستان روداب را داریم و امیدواریم شاهد کلنگ زنی ها و ساخت کتابخانه های بیشتری در آینده باشیم.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.