کد خبر : 3170
دیدگاه‌ها برای تقدیر وزیر راه از عملکرد شهرداری سبزوار در ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1393 - 13:41
-

تقدیر وزیر راه از عملکرد شهرداری سبزوار در ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی

سبزواریان.کام: تیرماه سال گذشته بود که مدیرکل دبیرخانه ستاد ملی توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی کشور در بازدید از سکونتگاه های غیر رسمی سبزوار گفت: سبزوار با برخورداری از جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزارنفر حاشیه نشین، از وضعیت بحرانی و خط قرمزها عبور کرده است. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، نریمان مصطفایی با

حاشیه نشینیسبزواریان.کام: تیرماه سال گذشته بود که مدیرکل دبیرخانه ستاد ملی توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی کشور در بازدید از سکونتگاه های غیر رسمی سبزوار گفت: سبزوار با برخورداری از جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزارنفر حاشیه نشین، از وضعیت بحرانی و خط قرمزها عبور کرده است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، نریمان مصطفایی با بیان اینکه سبزوار از شهرهایی است که به شدت با پدیده حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی روبه‌رو است، افزود: سبزوار رتبه ۲۵ سکونتگاه‌های غیررسمی کشور را با وجود ۳۰ استان در اختیار دارد که به تنهایی پس از کلان شهرها رتبه بسیار بالایی دارد که این امر همت و تلاش همه را می‌طلبد.

وی در همان جلسه با اشاره به نشست های اخیر شهردار سبزوار در تهران در این خصوص اظهار کرد: همین جا از مسئولان شهرستان که منتظر کمک استان و تهران نمانده اند و کار را با انجام مطالعات دقیق و کارشناسی شده به مراحل خوبی رسانده اند، تقدیر کنم.

عباس افچنگی دبیر ستاد استانی سکونتگاه‌های غیررسمی وزارت راه و شهرسازی هم گفت: سبزوار همیشه یک قدم از مسئولان و دولت در طرح های این چنینی که مشارکت مردم را می طلبد جلوتر است، شهرداری سبزوار طی دوسال گذشته بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان هزینه کرده است.

مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهرداری سبزوار گفت: در طرح مطالعاتی توانمندسازی سبزوار از مجموع مناطق و محل های مورد مطالعه ۴ محله به عنوان محله های هدف شناسایی شد که از این محلات سه محله در شرق و در محل کال عیدگاه به نام شرق کال شمالی، شرق کال میانی و شرق کال جنوبی و یک محله در شمال غرب سبزوار به نام غرب نیروگاه برق تعیین شد.

وی ادامه داد: براساس اطلاعات و آمار در طرح، شرق کال شمالی با۴۶/۲۳ هکتار مساحت، ۷۱ دهم درصد از کل مساحت محدوده قانونی شهر را با ۲۹۷ خانوار ساکن، شرق کال میانی با ۴۶/۷۰ هکتار مساحت، ۱۳/۲ درصد از کل مساحت محدوده قانونی شهر را با ۱۳۳۷ خانوار ساکن، شرق کال جنوبی با۵۰/۴۴ هکتار مساحت، ۳۴/۱درصد از کل مساحت محدوده قانونی شهر را با ۱۱۴۰خانوار ساکن و غرب نیروگاه با ۱۰/۲۱۹ هکتار مساحت، ۶۲/۶ درصد از کل مساحت محدوده قانونی شهر را با ۳۵۲۰ خانوار ساکن را در بر داشتند.

اما اخیرا عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از دیگر اشخاصی است که از اقدامات شهرداری سبزوار در ارتباط با توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی در جلسه ای که در تهران برگزار شد، تقدیر کرد.

وی در آن جلسه با اهدای دو لوح سپاس جداگانه از دکتر طالبی شهردار سبزوار و مهدی برزویی مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار از عملکرد مثبت این نهادمردمی در این خصوص تقدیر کرد.

متن تقدیرنامه ها بدین شرح است:

جناب اقای دکتر محمدعلی طالبی
شهردار محترم سبزوار

لازمه توانمندسازی، وجود ظرفیت نهادی، حمایت معنوی و سیاسی و تعهد به اولویت های اهالی محل است. ضمن تبریک بخاطر شروع این حرکت الگویی در کشور، از جنابعالی و همکارانتان که نقش تسهیل گری محلی را در این شهرداری پایه نهاده و در اجرای موفق برنامه توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی فعالیت داشته اید، تشکر و قدردانی می گردد.

امید است با اتکال به پروردگار متعال در جهت تحقق عدالت اجتماعی که عصاره اصلی اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است، در خدمت به میهن شریف اسلامی ایران موفق باشید.

عباس آخوندی

—–

جناب اقای مهدی برزویی
مدیرعامل محترم سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار

توسعه و پیشرفت روزافزون ایران عزیزمان در گرو دستان تلاشگر و متعهد مسئولینی چون شما است که با همت والای خود در ” دولت تدبیر و امید” با استعانت از ایزد منان به اعتلای نقش و جایگاه دولت به عنوان خدمتگزار مردم پرداخته و در این راه از هیچ کوششی فرو گذار ننموده اید.

بدین وسیله ضمن تشکر از نقش آفرینی جنابعالی در توانمندسازی و ساماندهی بافت های نابسامان شهری و همزمان با مراسم بزرگداشت روز جهانی اسکان بشر، چنین تلاش مقدسی را ارج نهاده و نهاده است از این پس نیز با تلاش مضاعف همچنان در راه ابادانی کشور، در کنار مردم و برای مردم گام بردارید.

عباس آخوندی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.