کد خبر : 3711
دیدگاه‌ها برای تقویم فرهنگی سبزوار برای نخستین‌بار تدوین می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 آبان 1393 - 1:41
-

تقویم فرهنگی سبزوار برای نخستین‌بار تدوین می‌شود

سبزواریان.کام: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار گفت: تقویم فرهنگی این شهر برای نخستین‌بار تدوین می‌شود. مهدی مقصودی در حاشیه برگزاری جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه تقویم اجرایی فرهنگی سبزوار برای نخستین‌بار تدوین می‌شود، اظهار داشت: از هفته آینده برنامه‌ریزی‌ها برای تدوین این تقویم

maqsodi-mahdiسبزواریان.کام: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار گفت: تقویم فرهنگی این شهر برای نخستین‌بار تدوین می‌شود.

مهدی مقصودی در حاشیه برگزاری جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه تقویم اجرایی فرهنگی سبزوار برای نخستین‌بار تدوین می‌شود، اظهار داشت: از هفته آینده برنامه‌ریزی‌ها برای تدوین این تقویم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در گذشته برای تدوین این تقویم تلاش‌هایی صورت گرفته بود، تصریح کرد: این تقویم در ابعاد مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و فرهنگ بومی شهرستان تدوین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر می‌تواند نقش موثری را در شورای فرهنگ عمومی شهر داشته باشد، یادآور شد: هرچند تاکنون از ما برای حضور در این جلسات حتی به عنوان مهمان دعوت نشده است، اما ما براساس وظیفه و برنامه‌ای که تدوین کرده‌ایم در حال اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی مانند روز بزرگداشت بیهقی، چاپ بیش از ۱۹ عنوان کتاب از مشاهیر، شهدا و بزرگان سبزواری که ۱۰ عنوان از آن تاپایان سال به چاپ می‌رسد، را اجرا کرده‌ایم که این امر در حوزه فرهنگ عمومی تلاش مهم و موثری است.

مقصودی با اشاره به اینکه شورای شهر از آمادگی برای تدوین سند توسعه فرهنگی شهرستان برخوردار است افزود: باید برای تدوین این سند برنامه‌ریزی شود و به مزیت‌های موجود، نیازهای فرهنگی، خلاءهای موجود در حوزه فرهنگ توجه شود تا بتوانیم یک چشم‌انداز مناسب فرهنگی برای شهرستان تدوین کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در نیمه نخست آذر ماه امسال نیز گفت: این نمایشگاه با حضور ناشران برتر استانی، شهرستانی و ملی برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار با اشاره به پیگیری برای برگزاری بزرگداشت دکتر علی شریعتی نیز خاطرنشان کرد: در خرداد ماه امسال طرحی در این قالب به صحن علنی شورا پیشنهاد شد که امیدوار هستیم با تصویب آن بتوان به زودی این مراسم را برگزار کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.