کد خبر : 30511
دیدگاه‌ها برای تلاش مجلس برای برداشتن موانع از پای تولید/ نظارت‌های میدانی در استان‌ها بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 بهمن 1400 - 10:29
-

تلاش مجلس برای برداشتن موانع از پای تولید/ نظارت‌های میدانی در استان‌ها

شناسایی موانع تولید و اقدام برای رفع آن‌ها

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، شناسایی موانع تولید و اقدام برای رفع آن را از قوانین مصوب مجلس پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: گزارش مسئولان دستگاه‌های اجرایی در صحن علنی و تصویب تحقیق و تفحص‌ها هم برای رفع موانع از پای تولید است.

«بهروز محبی نجم‌آبادی» با اشاره به دیدار تولیدگنندگان با مقام معظم رهبری گفت: بیش از ۲۰۰ اندیشکده به رهبر معظم انقلاب مشاوره می‌دهند که این موضوع سبب شده ایشان مسائل کشور را بنیادین و عمیق ببینند و دفاع از تولید و طرح جهش تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها هم از مواردی بسیار مهمی بود که رهبری به عنوان شعار سال انتخاب کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود:‌ ما نمایندگان مجلس که در بخش نظارتی و بازدیدهای میدانی فعالیت می‌کنیم، از نزدیک شاهد بودیم که برخی از مردم قصد ورود به عرصه تولید دارند،‌ ولی برای اخذ مجوزها و حرکت در مسیر تولید یا فروش محصولات خود با مشکلات دائمی مواجه می‌شوند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از کارهایی مجلس پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب، شناسایی موانع تولید و اقدام برای رفع آن است،‌ اظهار کرد: مجلس می‌تواند گام‌های جدی در راستای مانع زدایی و پشتیبانی از تولید بردارد.

محبی با اشاره به طرح تسهیل مجوزهای کسب وکار که چندی پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، عنوان کرد: این طرح در کمیسیون جهش تولید بررسی شد و در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: اگر قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار به درستی اجرا شود، سبب خواهد شد مدارک درخواست کنندگان مجوز کسب و کار با سرعت بیشتری بررسی شده تا چرخه تولید کشور هم به موازات آن شتاب بیشتری بگیرد.

وی ادامه داد: اجرایی شدن این قانون برای صادرات هم اثربخش است و می‌تواند موانع را از پای صادرات کشور باز کند. همچنین در بخش‌های کشاورزی و صنعتی نیز باید چنین قوانینی را برای اجرا در دستور قرار دهند.

محبی با تاکید بر اینکه باید سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان برای تولید کشور از همه توان خود استفاده کنند، گفت: این همکاری دو سویه سبب خواهد شد تا اشکالاتی که در کشور در موضوع تولید وجود دارد به حداقل برسد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف خود موضوع نظارت برتولید را دنبال می‌کند، یادآور شد: ‌یکی از وظایف نمایندگان نظارت و بازدید میدانی است. از طرفی مدتی است که هیئت رییسه مجلس جلسات نظارتی نظارتی صحن علنی مجلس را در دستور کار قرار داده تا نهادهای مختلف اجرایی کشور درباره قوانین که در حال اجرا است به نمایندگان توضیح دهند و این رویه واکنش مثبت به اجرایی شدن فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

محبی خاطرنشان کرد: معتقدم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای وقت گذاشتن برای برخی از طرح‌ها، اگر موضوع نظارتی و بازدیدهای میدانی خود را تشدید کنند و در بخش تحقیق و تفحص‌‍‌ها مجلس همین روند را ادامه دهد، می‌توان در اجرای قوانین در موضوع تولید به نتایج بسیار ارزشمندی دست یابیم تا عملکرد مجلس برای کمک رونق تولید موثر واقع شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.