کد خبر : 10483
دیدگاه‌ها برای تلاش های مقصودی برای برپا نگه داشتن ساختمان کانون پرورشی باغ ملی بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 25 مهر 1394 - 19:50
-

تلاش های مقصودی برای برپا نگه داشتن ساختمان کانون پرورشی باغ ملی

سبزواریان: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوارتاکید کرد: نمی گذاریم ساختمان کانون پرورشی باغ ملی تخریب گردد. به گزارش سبزوارنیوز، کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان سبزوار سومین کانون در سطح کشور است که دارای بیش از نیم قرن قدمت است دانش اموزان دهه ۶۰ از این محل خاطرات زیادی دارند چرا که محل

maqsodi-mahdiسبزواریان: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوارتاکید کرد: نمی گذاریم ساختمان کانون پرورشی باغ ملی تخریب گردد.

به گزارش سبزوارنیوز، کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان سبزوار سومین کانون در سطح کشور است که دارای بیش از نیم قرن قدمت است دانش اموزان دهه ۶۰ از این محل خاطرات زیادی دارند چرا که محل برگزاری برنامه های متنوعی برای کودکان و نوجوانان این دهه بوده است متاسفانه اقدام غیر کارشناسی روسای سابق دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در جانمایی نادرست بیمارستان حشمتیه که قرار بود روزی ۸۰ تختخوابی شود و امروز به ۲۱۶ تخت افزایش یافته مشکلات ترافیکی زیادی را در آینده متحمل شهرستان خواهند کرد.

هر چند ایجاد این بیمارستان به لحاظ قرار گرفتن سبزوار در شاهراه ارتباطی و عبور میلیون ها مسافر از این منطقه به سمت مشهد مقدس از ضروریات شهرستان است اما احداث آن در مرکز شهر و بروز مشکلات ترافیکی موردی نیست که بتوان به راحتی از کنارآن گذشت.

ساخت برخی پروژه های عمرانی این بیمارستان با فضایی که در طرح اولیه برای ان در نظر گرفته شده همخوانی ندارد به لحاظ مجاورت بیمارستان با باغ ملی چند مدتی است که اخباری مبنی بر تخریب سومین کانون پرورش فکری کودکان به گوش می رسد اما اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شورای به شدت مخالف تخریب این کانون هستند و در مقابل آن مقاومت نشان می دهند.

نصب دستگاه زباله سوز در باغ ملی در حالی ایجاد خواهد شد که سازمان پسماند شهرداری سبزوار به لحاظ خطراتی که متوجه سلامت مردم است در صدد تعطیلی دستگاه های زباله سوز بیمارستان ها و انتقال آن به بیرون از شهر است.

از طرفی با قرار گیری بیمارستان در خیابان اصلی شهر در آینده مشکلات ترافیکی عظیمی را در خیابان اسدآبادی شاهد خواهیم بود دانشگاه علوم پزشکی باید به فکر خریداری تعدادی از منازل اطراف بیمارستان باشد تا نکند بعد از افتتاح بیمارستان که دو ماه به بهره برداری آن مانده ، بیماری در شلوغی ترافیک جان دهد یا مردم در ساعات ملاقات به حدی در ترافیک معطل بمانند و نتوانند از بیمار خود ملاقات کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار نیز در این ارتباط به سبزوار نیوز گفت: دانشگاه علوم پزشکی با تخریب دیوار باغ ملی زمینه تخریب کانون پرورشی را فراهم کرده است با توجه به مصاحبه های اخیر این مسئول با خبرنگاران ، عنوان شده سند متعلق به دانشگاه است در صورتی که کانون مدرکی از مالکیت دارد ارسال کند .

مهدی مقصودی افزود: مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اراده بر تخریب این مکان فرهنگی با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت را دارند زمین این کانون متعلق به شهرداری است و این نهاد حقی بر تصاحب آن ندارد تخریب این مکان با مصوبه شورا اجرائی خواهد شد که ما نیز مخالف جدی این امر هستیم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.