کد خبر : 30357
دیدگاه‌ها برای تمامی مطالبات چغندرکاران جوین خراسان رضوی پرداخت شد بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 1 بهمن 1400 - 8:51
-

تمامی مطالبات چغندرکاران جوین خراسان رضوی پرداخت شد

مدیر جهاد کشاورزی جوین در استان خراسان رضوی گفت: در سال زراعی جاری ۲۴۴ هزار تن چغندر قند از سوی کشاورزان تحویل کارخانه قند این شهرستان شد که با پرداخت سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال ۱۰۰ درصد مطالبات چغندرکاران از این کارخانه پرداخت شده است. علی‌اکبر قارزی افزود: سطح زیرکشت چغندرقند در شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی جوین در استان خراسان رضوی گفت: در سال زراعی جاری ۲۴۴ هزار تن چغندر قند از سوی کشاورزان تحویل کارخانه قند این شهرستان شد که با پرداخت سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال ۱۰۰ درصد مطالبات چغندرکاران از این کارخانه پرداخت شده است.

علی‌اکبر قارزی افزود: سطح زیرکشت چغندرقند در شهرستان جوین طی سالجاری پنج هزار و ۲۰۰ هکتار بود که با توجه به میانگین برداشت حدود ۵۰ تن چغندر در هر هکتار، ۲۶۰ هزار تن از این محصول تولید شد.  

وی ادامه داد: شهرستان جوین قطب تولید چغندرقند در خراسان رضوی است و در فصل برداشت این محصول زمینه اشتغال فصلی چهار هزار نفر از شهروندان فراهم می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: کشت چغندرقند فرصت طلایی رونق اقتصادی در جوین است و همزمان با فصل برداشت آن فعالیت کشاورزان، کارگران و ناوگان حمل و نقل آغاز می شود و چرخ کارخانه های قند و اسیدسیتریک شهرستان به حرکت در می آید.

وی افزود: چغندر تولیدی در این شهرستان به کارخانه قند جوین منتقل می شود و فرآوری این محصول در کارخانه‌های قند با کمک اسیدسیتریک انجام می شود.

مدیر کشاورزی شرکت کشت و صنعت جوین نیز به عنوان تولیدکننده عمده چغندر در منطقه گفت: این محصول امسال از کشتزارهای چهار شهرستان خوشاب، جغتای، جوین و شاهرود برداشت و به کارخانه قند جوین تحویل داده شد.

مهدی طلوعی‌نسب، عیار پایه چغندر قند را ۱۶ درصد ذکر و بیان کرد: عیار این محصول به هر میزان از عدد پایه کمتر باشد از قیمت چغند تحویلی نیز کاسته می‌شود.

وی افزود: میانگین عیار محصول چغندر تحویلی به کارخانه قند جوین تاکنون بالاتر از ۱۷ درصد بوده است.

شهرستان جوین ۳۵ هزار هکتار زمین باغی و زراعی با عمده محصولات گندم، جو، چغندرقند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته دارد.

۱۲ هزار بهره‌بردار کشاورز، باغدار، دامدار و پروش‌دهنده طیور در جوین فعال هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.