کد خبر : 1542
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 مرداد 1393 - 20:05
-

تهدید میرعلی به کناره‌گیری ثامن الحجج از ورزش

سبزواریان.کام: مدیرعامل باشگاه ثامن الحجج به دنبال صدور حکم محرومیت بازیکنان این باشگاه از سوی فدراسیون هندبال تهدید کرد: تمامی تیم های این باشگاه دررقابت های مختلف از جمله مسابقات کشتی فصلی باشگاههای کشور (جایزه بزرگ) کناره گیری خواهند کرد. به گزارش ایرنا، سیدابوالفضل میرعلی پس از صدور حکم محرومیت بازیکنان این باشگاه از سوی

miraliسبزواریان.کام: مدیرعامل باشگاه ثامن الحجج به دنبال صدور حکم محرومیت بازیکنان این باشگاه از سوی فدراسیون هندبال تهدید کرد: تمامی تیم های این باشگاه دررقابت های مختلف از جمله مسابقات کشتی فصلی باشگاههای کشور (جایزه بزرگ) کناره گیری خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، سیدابوالفضل میرعلی پس از صدور حکم محرومیت بازیکنان این باشگاه از سوی فدراسیون هندبال در نامه ای به وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: تنها برآیندی که آرای کمیته انضباطی فدراسیون هندبال دارد حذف باشگاههای هندبال ثامن سبزوار و مشهد (قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر) از عرصه هندبال ایران، کناره گیری باشگاه ثامن از همه رشته های ورزشی مثل هندبال بانوان، تیم داری درعرصه جانبازان و معلولین و همچنین کناره گیری از حضور در لیگ برتر کشتی است.

در بخشی از نامه مدیرعامل موسسه ثامن الحجج به وزیر ورزش و جوانان آمده است: تیم ملی هندبال ایران با حمایت های مادی و معنوی و انسانی باشگاه ثامن (۱۳ بازیکن ثامن عضو تیم ملی در مقدماتی جام جهانی بودند ضمن اینکه مربیان باشگاه نیز خودشان سبزواری هستند و بازیکن سابق تیم ملی بوده اند) توانست برای اولین بار به جام جهانی قطر صعود کند.

اما گویا این صعود آغازی بود بر اضمحلال باشگاه ثامن از سوی افرادی که می خواستند همه موفقیت ها فقط و فقط به نام ایشان تمام شود و گویی از بابت حمایت های موسسه ثامن نگران بودند!

بااین وجود باشگاه ثامن مصالح ملی را ارجح دانسته و توجهی به این امر نداشته اما مدیریت قبلی فدراسیون هندبال آتش تفرقه را روشن کرد و با ایجاد تفرقه بین خانواده هندبال و قراردادن مسوولان و برخی اعضای باشگاه در مقابل موسسه ثامن سعی در دلسرد کردن مدیران باشگاه ثامن داشتند.

اما با درایت حضرتعالی، مدیریت قبلی برکنار شد و امیدواری ها زنده شد که مدیر جدید با دیدگاهی متفاوت برای وصل کردن آمده نه برای فصل کردن که در کمال تاسف سرپرست فدراسیون هندبال هم تحت تاثیر برخی جوسازی ها اکنون رایی را علیه باشگاه ثامن الحجج صادر کرده اند که تنها برآیندی که این آرا دارد حذف باشگاه های هندبال ثامن سبزوار و مشهد (قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر) از عرصه هندبال ایران، کناره گیری باشگاه ثامن از همه رشته های ورزشی مثل هندبال بانوان، تیم داری در عرصه جانبازان و معلولین و همچنین کناره گیری از حضور در لیگ برتر کشتی است.

در رای صادره علیه باشگاه ثامن بازیکنانی را از حضور در رده باشگاهی و ملی محروم کرده اند که نقشی در مشکلات بوجود آمده (به زعم فدراسیون) نداشته اند؛ به عبارتی فدراسیون مدعی است که فلان بازیکنان چون به اردوی تیم ملی نیامده اند یکسال یا ۶ ماه محروم می شوند اما نکته جالب اینجاست که بازیکنی مثل مهدی بیجاری اصلا به تیم ملی دعوت نشده که بخواهند محرومش کنند!

اینکه می گوییم دوستان شمشیر برداشته و از دم تیغ تر و خشک را گذرانده اند و یقینا اراده ایی پشت این آرا هست برای همین است و جالب تر اینکه آمده اند رای را قطعی اعلام کرده اند تا امکان تجدید نظر نباشد در صورتی که در فوتبال ما با این عظمت و گستردگی اتفاقاتی می افتد که بسیار حادتر از اینهاست ولی هیچگاه تا تجدید نظر صورت نگیرد رای را قطعی اعلام نمی کنند.

اما سوال کلیدی اینجاست و از شما برادر محترم و دانشگاهی و ورزشی می خواهیم که خوب به این نکته توجه بفرمایید تا متوجه عناد ورزی با باشگاه ثامن از ناحیه دوستان باشید:

بر فرض محال که بازیکن یا بازیکنانی تخطی کرده باشند چرا باشگاه ثامن را محروم و کرده اند و حکم به تعلیق آن داده اند!؟ چرا باشگاه باید تاوان تخلف احتمالی بازیکن را بدهد؟ کجای دنیا باشگاه را بخاطر بازیکن محروم می کنند؟

در کجای دنیا و کجای منشور کمیته بین المللی المپیک و وزارت ورزش آمده که به خطای نکرده بازیکنی را محروم کنند و بیایند باشگاه مورد نظر را هم تعلیق نمایند؟!

در پایان از شما برادر بزرگوار می خواهیم دستور به تجدید نظر در آرای صادره را بفرمایید تا پرونده در کمیته استیناف با حضور کارشناسان منصف و کاردان و افراد حقوقی – ورزشی مورد بازبینی قرار گیرد، چرا که با این اوضاع و احوال موسسه ثامن الحجج با این همه تیم ورزشی بخصوص در ورزش های جانبازان و معلولین و کشتی و هندبال باشگاهی و ملی چاره ایی جز تعطیلی ورزش را ندارد.

شما تایید می فرمایید که هر مدیر دیگری هم که باشد با وجود این همه نامهربانی و ظلمی که به باشگاهش روا می دارند چنین تصمیمی می گیرد چرا که منافع شخصی در این تیم داری ها نیست و آنچه که هست مصالح ملی است.

توجه بفرمایید همان روزی که کمیته انضباطی تشکیل شده دقایقی بعد رای را آن هم قطعی اعلام می کند و به ما حق بدهید که تصور کنیم تصمیمات قبل از تشکیل کمیته انضباطی در جایی دیگر اتخاذ شده و موارد را نوشته بودند و کمیته انضباطی هم با احترام به همه اعضای این کمیته صوری تشکیل شد و همه هم صحبت های سرپرست فدراسیون را تایید کردند!

با این وجود باشگاه ثامن الحجج حق خود می داند که در صورت عدم رسیدگی به این درد دل و شکوائیه پیرامون رای غیر قانونی فدراسیون هندبال مراتب را از طریق کنفدراسیون هندبال آسیا و فدراسیون بین المللی هندبال و حتی دادگاه بین المللی ورزش (cas) تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
حسن سه شنبه , ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

با سلام حدمت فرماندار محترم سبزوار
به استحضار برسانم که سبزوار متولی ورزش ندار لطفا این موارد را شخصا پیگیری نماید بنده به سیاسی بودن کاری ندارم ولی چنین اسپانسر های دیگر پیدا نمی شود بایستی با همت عالی بدنبال احیای حق خود باشیم . و ورزش ای شهر را پویاتر کنم نه اینکه با خاک یکسان کنیم . و شاهد شکوفایی ورزش این شهرستان برای چند سال آینده باشیم . بنده بعنوان یک ورزش کار از آن مقام محترم خواهشمندم وارد موضوع شوند و این مشکل کوچک را برطرف سازند .ارزوی توفیق برای حضرتعالی دارم

نظرات بسته شده است.