کد خبر : 12048
دیدگاه‌ها برای توجه ویژه به بیماران خاص با اجرای طرح تحول نظام سلامت بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 17 بهمن 1394 - 17:12
-

توجه ویژه به بیماران خاص با اجرای طرح تحول نظام سلامت

سبزواریان: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت توجه ویژه‌ای به بیماران خاص شده است، گفت: بیش از ۲۰۰ مرکز تشخیص و درمان بیماری سرطان در حال فعالیت هستند. به گزارش خبرگزاری فارس، محمد آقاجانی ظهر امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از بیمارستان حشمتیه سبزوار در

mohammad-aqajani01سبزواریان: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت توجه ویژه‌ای به بیماران خاص شده است، گفت: بیش از ۲۰۰ مرکز تشخیص و درمان بیماری سرطان در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد آقاجانی ظهر امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از بیمارستان حشمتیه سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و تلاش‌های بسیاری نیز در این دانشگاه برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه سلامت صورت گرفته که نتیجه آن بهره‌برداری از بیمارستان مدرن و مجهز حشمتیه با ۲۴۵ تخت است.

وی با اشاره به افتتاح دیگر پروژه‌های شهرستان سبزوار افزود: دانشکده پرستاری جوین، اورژانس هوایی سبزوار، اورژانس جاده‎ای جوین در کنار دیگر پروژه‌های در حال احداث سبزوار به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم با راه‌اندازی پروژه‌های جدید بخش بسیاری از نیازمندی‌های مردم این شهرستان برطرف شود.

آقاجانی با اشاره به تاثیر اجرایی شدن برجام در تغییر وضعیت بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: برداشته شدن تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تاثیرات بسیاری در حوزه‌های مختلف کشور دارد که در حوزه سلامت و درمان با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و همچنین استفاده از سرمایه‌های خارجی می‌توان برای توسعه بخشی زیرساخت‌ها و تبادل اطلاعات نوین علمی با دانشگاه‌های معتبر جهان ارتباط برقرار کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه راه‌اندازی خطوط تولید دارو و تجهیزات پزشکی از مهم‌ترین اهداف وزارت بهداشت است، بیان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با مشارکت شرکت‌های معتبر جهان بتوانیم در زمینه پیشرفت و توسعه بهداشت و درمان کشور گام‌های موثری برداریم.

آقاجانی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در سال آینده برنامه‌های بسیار ویژه در حوزه طرح تحول نظام سلامت خواهد داشت، ادامه داد: مهم‌ترین کاری که سال آینده باید در بحث طرح تحول نظام سلامت در کشور صورت گیرد پایدار کردن و عمق‌بخشی برنامه‌هایی بوده که از سال ۹۳ با تمام توان در بیش از ۵۶۰ بیمارستان سطح کشور در حال اجرا است که با تامین منابع مالی آنها امیدواریم هرچه زودتر به بهره‌برداری برسند.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۱ هزار پروژه بهداشتی و درمانی در سراسر کشور آغاز شده است، تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پروژه‌های ویژه در بخش‌های آی.سی.یو، کلینیک‌های ویژه درمان سرطان و بلوک‌های زایمان آغاز شده که توسعه و افزایش خدمات در بیمارستان‌های سراسر کشور از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت بهداشت در سال ۹۵ است.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت توجه ویژه‌ای به بیماران خاص شده است، یادآور شد: در موضوع تشخیص و درمان به موضوع بیماری‌های خاص در کشور با محدودیت‌ها و کمبودهای چشمگیری مواجه بودیم که با ایجاد طرح آمایش ملی سرزمین سرطان امیدواریم مشکلات ما در مورد بیماری‌های خاص کاهش پیدا کند.

وی در پایان یادآور شد: بیش از ۲۰۰ مرکز تشخیص و درمان سرطان در سه سطح فوق تخصصی در حال خدمات‌رسانی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.