کد خبر : 20492
دیدگاه‌ها برای توسعه صنایع فرآوری پسته در خوشاب ضروری است بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 1 تیر 1398 - 11:56
-

توسعه صنایع فرآوری پسته در خوشاب ضروری است

ایرنا – حمید دلاوری هروی  مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: این شهرستان از قطب‌های تولید پسته در خراسان رضوی است لذا توسعه صنایع فرآوری این محصول در آن ضروری است. ابراهیم رودسرابی افزود: هم‌اینک ۱۱ واحد فرآوری پسته در خوشاب فعالند اما افزایش آن‌ها به ۴۰ واحد توجیه اقتصادی دارد. وی ادامه داد: در حالی بخشی

ایرنا – حمید دلاوری هروی
 مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: این شهرستان از قطب‌های تولید پسته در خراسان رضوی است لذا توسعه صنایع فرآوری این محصول در آن ضروری است.

ابراهیم رودسرابی افزود: هم‌اینک ۱۱ واحد فرآوری پسته در خوشاب فعالند اما افزایش آن‌ها به ۴۰ واحد توجیه اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: در حالی بخشی از محصول پسته خوشاب به‌صورت غیرفرآوری از این شهرستان خارج می‌شود که شرکت‌های پسته با برند بین‌المللی نیز در این شهرستان دایر هستند و این محصول را به خارج کشور صادر می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: این شهرستان با ۱۱ هزار هکتار باغ پسته ازنظر سطح زیر کشت رتبه دوم را در خراسان رضوی دارد.

وی افزود: خوشاب در حوزه کشاورزی به‌ویژه تولید پسته از ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی برخوردار است به‌طوری‌که با جذب سرمایه‌گذار و حضور بخش خصوصی می‌تواند به قطب پسته خراسان تبدیل شود.

رودسرابی گفت: ارقام غالب پسته کشت شده در خوشاب شامل کله قوچی، بادامی سفید، اکبری و فندقی است که در این میان رقم بادامی سفید، اوحدی و عباسعلی زودرسترین ارقام هستند.

شهرستان خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب خراسان رضوی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.