کد خبر : 1386
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 4:09
-

توسعه ی پایدار سبزوار در سایه ی همدلی، همگرایی و همسویی در بستر اعتدال

پنجمین جلسه ی شورای اداری شهرستان سبزوار با موضوع تودیع و معارفه ی فرمانداران سبزوار با حضور مسؤولین استان و شهرستان در محل سالن شهید فرومندی فرمانداری سبزوار تشکیل شد. این مراسم ساعت ۱۷:۱۰ با قرائت قرآن توسط طبسی قاری بین المللی آغاز شد. ۱۷:۲۰ حضار در مجلس به احترام پخش سرود جمهوری اسلامی ایران

moarefeپنجمین جلسه ی شورای اداری شهرستان سبزوار با موضوع تودیع و معارفه ی فرمانداران سبزوار با حضور مسؤولین استان و شهرستان در محل سالن شهید فرومندی فرمانداری سبزوار تشکیل شد.
این مراسم ساعت ۱۷:۱۰ با قرائت قرآن توسط طبسی قاری بین المللی آغاز شد.
۱۷:۲۰ حضار در مجلس به احترام پخش سرود جمهوری اسلامی ایران قیام کردند.
۱۷:۲۳ سرود زیبای سبزوار پخش شد.
۱۷:۲۶ معاون استاندار و فرماندار سابق شهرستان سبزوار ضمن خیر مقدم به حضار از حسن توجه مردم دیار سبزوار تشکر کرد و توفیقات خود را ناشی از تعامل خوبی دانست که بر فضای مدیریتی شهرستان اعم از امام جمعه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهرداران، بخشداران، مسؤولین قضایی و امنیتی حاکم بوده است.
مهندس قاسم شعبانی عطار مهم ترین رویکرد مدیریتی سند چشم انداز سبزوار را تأمین امنیت و آرامش و رفاه مردم، ایجاد وحدت بین مسؤولین، عملکرد فراجناحی، ایجاد عدالت، حفظ جایگاه و اقتدار فرمانداری، تعامل با مدیریت سیاسی استان و شایسته سالاری دانست.
وی افزود: در بحث توسعه و آبادانی شهر اقدامات مهمی به یادگار مانده است که ارتقای بخش های خوشاب و داورزن به شهرستان از جمله ی آن هاست.
شعبانی عطار برگزاری چهار انتخابات مهم (دوره ی دهم و یازدهم ریاست جمهوری، نهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی و چهارمین دوره ی شورای اسلامی شهر و روستا) را نیز از جمله ی اقدامات موفق خود دانست.
وی گفت: در ابتدای خدمتم (فروردین۸۸) سبزوار از نظر شاخص های توسعه مثل: برق، آب، گاز، تلفن، راه، بهداشت و درمان، طرح هادی روستایی و طرح مسکن روستایی از میانگین استان پایین تر بود که در مدت ۵سال مسؤولیت بنده، توانستیم در این شاخص ها پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشیم.
ساعت ۱۷:۵۰ رئیس دادگستری شهرستان سبزوار به نیابت از سایر اعضای شورای اداری و شورای تأمین شهرستان گفت: در فقه و حقوق یکی از اصول مترقی که همه بر آن اجماع دارند؛ قاعده ی الزام است. قاعده ی الزام یعنی کسی که امری را عهده دار شد و قراری را امضا کرد و تعهدی سپرد، قطعاً ملتزم به آثار آن قرارداد است و تخلف از آن ضمان آور است.
حجت الاسلام سیدآبادی افزود: در همه ی نظام های حکومتی؛ انسان هایی که در مصدر امور هستند، الزاماتی دارند و با قبول آن الزامات، به آن ها مسؤولیت سپرده می شود ولی در نظام های دینی از جمله اسلام؛ یک مسؤول علاوه بر این که در برابر مردم و مقامات بالاتر مسؤول است، در پیشگاه خدای متعال نیز مسؤولیت دارد.
وی خاطر نشان کرد: حضرت امیر(ع) خطاب به مالک اشتر می گوید: ای مالک! نگو من امیرم پس هر چه می گویم باید اطاعت شود، برای خود عنوان متراش، زیاده خواهی مکن چرا که تو امیری بالاتر داری که من هستم و من را مولایی است بالاتر از من و تو که او خدای متعال است. قدرت تو در برابر من ناچیز است و قدرت من و تو در برابر خداوند، بی مقدار است و ما در برابر خدای متعال باید پاسخگو باشیم.
رئیس دادگستری شهرستان سبزوار گفت: در حکومت اسلامی؛ رفتار مسؤولین بر رفتار مردم در حوزه ی دین آن ها نیز تأثیر می گذارد. مردم به رفتار مسؤولین نگاه می کنند که چقدر رفتارهای کارگزاران نظام به رفتار مولا علی(ع)، بنیانگذار جمهوری اسلامی، رهبر فرزانه ی انقلاب، مراجع و بزرگان دین شباهت دارد، هر چه این شباهت ها بیش تر باشد؛ اعتماد مردم به نظام بیش تر می شود.
وی ابراز تأسف کرد با وجود این که عهدنامه ی امیر به مالک اشتر؛ که حاوی برجسته ترین نکات مدیریتی است و امروز به عنوان ستد مدیریتی در سازمان ملل به ثبت جهانی می رسد ولی برخی از ما که منتسب به آن حضرتیم و در حکومت اسلامی زندگی می کنیم که بنا دارد در مسیر علی حرکت کند، حتی این سند را نخوانده ایم.
حجت الاسلام سیدآبادی پیشنهاد کرد عهدنامه ی امیر به مالک اشتر نصب العین تمام ادارات شود.
وی گفت: مسؤولین زیور نظام هستند و می توانند موجب استحکام نظام شوند به شرطی که خود را خادم مردم بدانند، عهده داری مسؤولیت را امانت بدانند و این امانت را صادقانه حفظ کنند و از گروه گرایی، جناح بازی، قانون گریزی، تبعیض، بی توجهی به نیاز مراجعین به جد پرهیز کنند.
ساعت۱۸:۰۷ نماینده ی مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و ششتمد ابراز امیدواری کرد که عقب ماندگی های شهرستان با تلاش و کوشش جبران شود.
رمضانعلی سبحانی فر وضعیت بی کاری را یکی از مشکلات جوانان برشمرد و افزود: امیدوارم فرماندار جدید که از بدنه ی صنعت و تولید است با اندیشه ی توسعه ای خود، به بخش صنعت و تولید کمک کند.
وی افزود: در شاخص های متعددی از مباحث عمرانی به سطح مطلوبی نرسیده ایم. جاده ها و راه روستایی وضعیت نامطلوبی دارند. گازرسانی و آب رسانی احتیاج به تلاش بیش تری دارد، تا رضایت مردم جلب شود.
وی ابراز امیدواری کرد با همدلی، وحدت و همراهی کلیه ی مسؤولین به توسعه ی پایدار دست پیدا کنیم.
وی خطر نشان کرد: ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات این شهرستان همراه شما هستیم.
ساعت ۱۸:۲۰ رئیس شورای شهرستان سبزوار با لهجه ی شیرین سبزواری شادابی خاصی به محفل داد.
کاظم کرامت ضمن قرائت اشعاری از مولوی و مرحوم محمد تقی مجمع الصنایع افزود: در اعتدال، انصاف و عقلانیت شایسته ترین فرد برای تصدی این مسؤولیت احمد برادران است.
سپس در ادامه، محمدرضا قلعه نوی عضو دیگر شورای اسلامی شهر سبزوار متن لوح تقدیری که از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر سبزوار برای قاسم شعبانی عطار تهیه شده بود را قرائت نمود. این لوح تقدیر توسط رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار؛ قاسم حسینی زاده و شهردار سبزوار؛ دکتر محمد علی طالبی به فرماندار سابق سبزوار اهدا شد.
ساعت ۱۸:۳۳ مدیر کل سیاسی استانداری خراسان رضوی؛ ضمن ابلاغ سلام استاندار گفت: استاندار به زودی به سبزوار می آید.
علی اصغر رشید افزود: در منشور حکومتی حضرت علی(ع) آمده: «ای مالک! وقتی امارت و صدارت به تو رسید یادت باشد که دوست داشتنی ترین کار نزد تو این سه چیز باشد: حق، عدل و رضایت مردم.»
وی گفت: حضرت علی(ع) می فرماید: «ثمره ی افراط و تفریط؛ پشیمانی است و نتیجه ی احتیاط؛ سلامتی است و برادر شما در همه ی امور؛ احتیاط است.»
مدیر کل سیاسی استانداری خراسان رضوی؛ ضمن طلب توفیق برای فرماندار سابق سبزوار، ابراز امیدواری کرد به زودی از خدمات این مسؤول در حوزه های مدیریت عالی استان استفاده شود.
علی اصغر رشید به بخشی از تجربه های مدیریتی فرماندار جدید سبزوار اشاره کرد و افزود: احمد برادران؛ بخشداری زبرخان نیشابور، بخشدار مرکزی نیشابور، معاونت فرمانداری نیشابور، معاونت فرمانداری سبزوار، مدیریت آموزش و پرورش سبزوار، عضویت هیأت علمی دانشگاه حکیم سبزواری، مدیر عاملی شرکت شهرک های صنعتی سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب، عضویت در هیأت مدیره ی سازمان هلال احمر خراسان رضوی را در سابقه ی مدیریتی خویش دارد.
عدالت، خدمت خالصانه، توجه به منافع عام، کارآمدی، پاک دستی، تدین، طرح و برنامه، سعی و علاقه، حاکمیت قانون، مردم داری، اجرای سیاست های نظام و دولت تدبیر و امید، فرهنگ سازی، توجه به نقش ائمه ی جماعات، حفظ آبروی مردم، پاسخگویی و پاسخ طلبی، پرهیز از افراط و تفریط ، تقوا و نظم توصیه هایی بود که توسط مدیر کل سیاسی استانداری خراسان رضوی بیان شد.
ساعت۱۸:۵۰ لوح تقدیر استاندار خراسان رضوی توسط معاونت برنامه ریزی و اداری – مالی فرمانداری سبزوار قرائت شد.
۱۸:۵۵ حسین میردشتی متن حکم فرماندار جدید سبزوار که به امضای عبدالرضا رحمانی فضلی؛ وزیر کشور رسیده بود را قرائت نمود.
۱۸:۵۸ معاون استاندار و فرماندار ویژه ی سبزوار ضمن تشکر از حسن اعتماد استاندار خراسان رضوی گفت: شهرستان سبزوار پتانسیل های زیادی خصوصاً در حوزه ی نیروی انسانی، آموزش و پرورش، صنعت و معدن دارد.
احمد برادران افزود: توسعه ی پایدار سبزوار با وجود ظرفیت زیاد منابع خدادادی و طبیعی این شهرستان در سایه ی همدلی، همگرایی و همسویی البته در بستر اعتدال فراهم خواهد شد.
وی در خاتمه از تمامی مسؤولین ادارات جهت رشد و بالندگی سبزوار و رسیدن به جایگاه واقعی شهرستان، استمداد طلبید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
امید گلباز جمعه , ۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳

سبزوار نیازمند کار عملیست آقایون…………..
هر حرفی میخواهید بزنید فقط سریعتر……………

نظرات بسته شده است.