کد خبر : 12393
دیدگاه‌ها برای تولد عجول‌ترین دختر کشور در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 25 اردیبهشت 1395 - 21:29
-

تولد عجول‌ترین دختر کشور در سبزوار

سبزواریان: در یک اتفاق نادر، عجول‌ترین دختر کشور در بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار به دنیا آمد. فوق تخصص نوزادان سبزوار در این رابطه گفت: این نوزاد در هفته بیست و پنجم بارداری به‌صورت طبیعی با وزن ۸۰۰ گرم از مادری ۲۵ ساله در سبزوار به دنیا آمد. دکتر صالحی پور با بیان اینکه نوزادانی که

سبزواریان: در یک اتفاق نادر، عجول‌ترین دختر کشور در بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار به دنیا آمد.

فوق تخصص نوزادان سبزوار در این رابطه گفت: این نوزاد در هفته بیست و پنجم بارداری به‌صورت طبیعی با وزن ۸۰۰ گرم از مادری ۲۵ ساله در سبزوار به دنیا آمد.

دکتر صالحی پور با بیان اینکه نوزادانی که پیش از کامل شدن ۳۷ هفته بارداری به دنیا می‌آیند، در گروه نوزادان نارس قرار می‌گیرند، افزود: این نوزادان به دلیل عدم تکامل کامل سیستم‌های بدن با مشکلات مختلف تنفسی، ریوی، قلبی و… دست‌وپنجه نرم می‌کنند که ازاین‌رو نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه نوزاد دختر سبزواری ۱۱۹ روز زودتر از زمان موعد متولد شد، افزود: به‌محض تولد، کادر پزشکی و مامایی بیمارستان مبینی سبزوار مراقبت‌های ویژه را آغاز کردند که خوشبختانه پس از گذشت ۱۸ روز این نوزاد با وجود وزن کمی که دارد تمام دستگاه‌های حیاتی‌اش سالم و هیچ‌گونه دستگاه جانبی به نوزاد متصل نیست.

وی اظهار داشت: بر اساس آمارها در کشور ایران معمولاً کودکان نارس در هفته بیست و هفتم بارداری متولد می‌شوند که این نوزاد در هفته بیست و پنجم به دنیا آمد و خوشبختانه با وضعیت خوبی که دارد طی روزهای آینده از بیمارستان راهی خانه می‌شود.

خانم صلاحی مادر شقایق نیز در این رابطه گفت: بسیار سخت است در کنار فرزندت باشی و هیچ کاری نتوانی برای او انجام دهی. تنها کاری که ما می‌توانستیم انجام دهیم این بود که در کنار دستگاه نگه‌دارنده او بایستم و برای سلامتی‌اش دعا کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تغذیه شقایق از راه لوله و سرنگ انجام می‌شود که لحظه بسیار ناراحت‌کننده‌ای است، امیدوارم هرچه سریع‌تر شقایق به وزن ایدئال برسد و سلامتی‌اش را به دست آورد.

او گفت: تمام امید و توکلم به خداوند متعال است و میدانم که به‌زودی با ترخیص شقایق از بیمارستان پاسخ صبر و سختی‌هایی را که برای او تحمل کرده‌ام خواهم گرفت.

منبع: خبرگزاری صداوسیما / سبزوار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.