کد خبر : 20011
دیدگاه‌ها برای تولید جو در سبزوار افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 9:08
-

تولید جو در سبزوار افزایش یافت

ایرنا مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: سال زراعی جاری ۶۳ هزار تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است. منصور برغمدی افزود: سطح زیر کشت جو در سبزوار ۱۴ هزار هکتار است که بارش های مناسب، کشت مکانیزه و اقلیم مناسب منطقه برای

ایرنا

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: سال زراعی جاری ۶۳ هزار تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

منصور برغمدی افزود: سطح زیر کشت جو در سبزوار ۱۴ هزار هکتار است که بارش های مناسب، کشت مکانیزه و اقلیم مناسب منطقه برای این محصول منجر به افزایش تولید جو در این شهرستان شده است.
وی با اشاره به اینکه سبزوار رتبه دوم خراسان رضوی در تولید جو را دارد اضافه کرد: جو در ۸۰ درصد مزارع شهرستان به صورت مکانیزه با دستگاههای بذرکار و کشت مستقیم کاشته شده است.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: برای جلوگیری از فعالیت سودجویان خرید تضمینی محصول جو به وسیله مراکز تعاون روستایی شهرستان سبزوار انجام می شود.
شهرستان سبزوار دارای ۵۴ هزار هکتار زمین زراعی و ۱۹ هزار هکتار عرصه باغی است و حدود ۲۰ هزار بهره بردار کشاورزی در آن فعالیت می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.