کد خبر : 29401
دیدگاه‌ها برای تولید زعفران در خوشاب خراسان رضوی ۵۰ درصد کاهش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1400 - 10:32
-

تولید زعفران در خوشاب خراسان رضوی ۵۰ درصد کاهش یافت

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: خشکسالی، گرمای تابستان، کاهش بارش و سرمازدگی موجب کاهش ۵۰ درصدی حجم محصول امسال زعفران از کشتزارهای این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی شد. ابراهیم رودسرابی افزود: در سال زراعی جاری هزار و ۶۰۰ کیلوگرم زعفران از ۸۵۰ هکتار مزارع شهرستان خوشاب برداشت می شود در حالی که پارسال

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: خشکسالی، گرمای تابستان، کاهش بارش و سرمازدگی موجب کاهش ۵۰ درصدی حجم محصول امسال زعفران از کشتزارهای این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی شد.

ابراهیم رودسرابی افزود: در سال زراعی جاری هزار و ۶۰۰ کیلوگرم زعفران از ۸۵۰ هکتار مزارع شهرستان خوشاب برداشت می شود در حالی که پارسال سه هزار کیلوگرم زعفران از ۸۵۰ هکتار مزارع این شهرستان برداشت شده بود.

وی ادامه داد: امسال به طور میانگین از هر هکتار مزارع شهرستان خوشاب ۲ کیلوگرم زعفران خشک برداشت شده که این میزان سال گذشته حدود سه کیلوگرم در هر هکتار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت:علاوه بر حوادث طبیعی عوامل دیگری همچون کاهش نرخ زعفران، ضربه زیادی به تولید این محصول با ارزش وارد کرده است.

خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دایمی از قطب‌های کشاورزی در غرب استان خراسان رضوی به شمار می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.