کد خبر : 29594
دیدگاه‌ها برای تولید زعفران در ششتمد خراسان رضوی ۴۰ درصد کاهش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آذر 1400 - 12:07
-

تولید زعفران در ششتمد خراسان رضوی ۴۰ درصد کاهش یافت

مدیر جهاد کشاورزی ششتمد در استان خراسان رضوی گفت: خشکسالی، گرمای تابستان و کاهش بارندگی موجب کاهش ۴۰ درصدی تولید امسال زعفران از کشتزارهای این شهرستان شد. محسن حجتی نژاد افزود: در سال زراعی جاری  بیش از سه هزار کیلوگرم زعفران از ۹۵۰هکتار مزارع شهرستان ششتمد برداشت شد. وی ادامه داد: شهرستان ششتمد قطب تولید محصول

مدیر جهاد کشاورزی ششتمد در استان خراسان رضوی گفت: خشکسالی، گرمای تابستان و کاهش بارندگی موجب کاهش ۴۰ درصدی تولید امسال زعفران از کشتزارهای این شهرستان شد.

محسن حجتی نژاد افزود: در سال زراعی جاری  بیش از سه هزار کیلوگرم زعفران از ۹۵۰هکتار مزارع شهرستان ششتمد برداشت شد.

وی ادامه داد: شهرستان ششتمد قطب تولید محصول زعفران در غرب خراسان رضوی است و اقلیم مناسب منطقه، کم آب طلبی زمینه مناسبی برای کشت این محصول فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی ششتمد گفت: میانگین برداشت از هر هکتار مزرعه زعفران در این شهرستان‌ حدود پنج  کیلوگرم است که نسبت به پارسال ۴۰ درصد کاهش دارد.

وی افزود: یکی از نیازهای این شهرستان در بخش تولید و عرضه زعفران، توسعه صنعت فرآوری و بسته‌بندی این محصول است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این شهرستان علاوه بر بخش معدن، به خاطر داشتن معادن منگنز و سنگ آهک با تولید محصولاتی نظیر آلو، گردو، بادام و زعفران در حوزه کشاورزی نیز مطرح است.

ششتمد همچنین به عنوان یکی از مناطق “نمونه گردشگری” خراسان رضوی معرفی شده و با بناهای تاریخی فرهنگی همچون آرامگاه ابوالحسن بیهقی، نویسنده و تاریخ‌نگار شهیر، آب و هوای معتدل، کوهستانی و طبیعت سرسبز از جذابیت های گردشگری مناسبی برخوردار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.