کد خبر : 21222
دیدگاه‌ها برای تولید زیره در خوشاب افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 7:59
-

تولید زیره در خوشاب افزایش یافت

ایرنا  امسال از سطح زیر کشت یک هزار و ۷۵۰ هکتار زیره سبز در شهرستان خوشاب ۸۰۰ تن محصول برداشت شد که نسبت به پارسال حدود ۲۰۰ تن افزایش دارد. مدیر جهاد کشاورزی خوشاب افزود: بارش‌های فراوان امسال افزایش برداشت  زیره در واحد سطح را به همراه داشت چنانکه برداشت زیره در هر هکتار نسبت

ایرنا

 امسال از سطح زیر کشت یک هزار و ۷۵۰ هکتار زیره سبز در شهرستان خوشاب ۸۰۰ تن محصول برداشت شد که نسبت به پارسال حدود ۲۰۰ تن افزایش دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب افزود: بارش‌های فراوان امسال افزایش برداشت  زیره در واحد سطح را به همراه داشت چنانکه برداشت زیره در هر هکتار نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافت.

ابراهیم رودسرابی افزود: کشت زیره در شهرستان خوشاب با توجه به شرایط آب و هوایی، نوع بستر و شرایط اقلیمی منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و به دلیل خاصیت دارویی درآمدزایی مناسبی را برای تولیدکننده و بهره‌برداران به وجود آورده است.

وی اظهار داشت: یکی از مزایای کشت زیره صرفه‌جویی در مصرف آب در واحد سطح است که با توجه به محدودیت منابع آبی و همچنین مدیریت استفاده از آب، کشت این محصول کمک زیادی به افزایش راندمان آبیاری در مزارع شهرستان می‌کند.

رودسرابی با اشاره به رتبه نخست خوشاب در سطح زیر کشت زیره در خراسان رضوی افزود: زیره گیاهی مقاوم در برابر آفات است و شرایط اقلیمی مناسب شهرستان، خنکی هوا، نیاز اندک زیره به آب، دوره رشد کوتاه و خواص دارویی زیره از مهم‌ترین عوامل رغبت کشاورزان خوشاب به کشت این محصول است.

شهرستان خوشاب با بیش از ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی، یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب استان خراسان رضوی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.