کد خبر : 10802
دیدگاه‌ها برای تولید پیاز در داورزن دو برابر شد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 آبان 1394 - 18:42
-

تولید پیاز در داورزن دو برابر شد

سبزواریان: مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: امسال حدود ۳۰۰۰ تن پیاز از ۴۰ هکتار اراضی این شهرستان برداشت شد که در مقایسه با پارسال دو برابر شده است. حسین تاج آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افزایش به خاطر مناسب بودن شرایط اقلیمی این شهرستان بوده است. وی با

piaz01سبزواریان: مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: امسال حدود ۳۰۰۰ تن پیاز از ۴۰ هکتار اراضی این شهرستان برداشت شد که در مقایسه با پارسال دو برابر شده است.

حسین تاج آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افزایش به خاطر مناسب بودن شرایط اقلیمی این شهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین تولید پیاز در این شهرستان ۷۵ تن در هکتار است اظهار کرد: کشت این محصول در داورزن هرسال از اسفند ماه تا اوایل اردیبهشت انجام می شود که در اوایل آبان ماه نیز قابل برداشت است.

تاج آبادی ادامه داد: کشت پیاز در این منطقه به صورت بذری است و بذر آن اغلب از نوع فلات و تبریزی می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: با توجه به کیفیت مطلوب این محصول و وجود تقاضا، پیاز تولیدی مازاد برمصرف این شهرستان به استانهای مجاور ارسال می شود.

هم اکنون ۴۷۵۰ بهره بردار شهرستان داورزن در ۵۰ هزار هکتار مزرعه فعالیت های کشاورزی، باغداری، دامپروری و پرورش طیور دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.