کد خبر : 20788
دیدگاه‌ها برای تولید کلزا در جغتای ۷۰ درصد کاهش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 تیر 1398 - 9:20
-

تولید کلزا در جغتای ۷۰ درصد کاهش یافت

ایرنا مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: سال زراعی جاری ۳۰۵ تن کلزا در این شهرستان برداشت شد که نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد کاهش دارد. مهدی دستورانی، تگرگ اردیبهشت امسال و ریزش زیاد محصول به علت نبود ماشین‌آلات کشاورزی و کمباین مناسب را از عوامل کاهش تولید کلزا در این شهرستان ذکر کرد.

ایرنا

مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: سال زراعی جاری ۳۰۵ تن کلزا در این شهرستان برداشت شد که نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد کاهش دارد.

مهدی دستورانی، تگرگ اردیبهشت امسال و ریزش زیاد محصول به علت نبود ماشین‌آلات کشاورزی و کمباین مناسب را از عوامل کاهش تولید کلزا در این شهرستان ذکر کرد.

وی افزود: در سال جاری ۲۳۲ هکتار اراضی شهرستان جغتای زیر کشت کلزا بود که تولید این محصول به‌طور میانگین کمتر از یک و نیم تن در هکتار برآورد شده است.

وی اظهار داشت: روغن کلزا از بهترین روغن‌های خوراکی و هدف از کشت این گیاه تأمین روغن مصرفی کشور است و همچنین اصلاح خاک، کنترل علف‌های هرز و افزایش عملکرد در کشت بعدی از مزایای کشت این دانه روغنی می‌باشد.

شهرستان جغتای دارای ۵۲ روستا با ۲۳ هزار هکتار اراضی باغی است و ۹ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری و دامداری این شهرستان فعال هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.