کد خبر : 21290
دیدگاه‌ها برای تولید گندم در جغتای افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 4 مرداد 1398 - 12:56
-

تولید گندم در جغتای افزایش یافت

ایرنا در سال زراعی جاری ۳۷ هزار و ۵۶۰ تن گندم از مزارع شهرستان جغتای برداشت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۰ درصد افزایش دارد. مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: امسال هفت هزار و ۶۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان زیر کشت گندم بود که بارش‌های مناسب و آموزش‌های ترویجی به کشاورزان

ایرنا

در سال زراعی جاری ۳۷ هزار و ۵۶۰ تن گندم از مزارع شهرستان جغتای برداشت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۰ درصد افزایش دارد.

مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: امسال هفت هزار و ۶۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان زیر کشت گندم بود که بارش‌های مناسب و آموزش‌های ترویجی به کشاورزان افزایش تولید گندم را به همراه داشت.

مهدی دستورانی افزود: با هدف حمایت از گندم کاران، مراکز خرید شرکت‌های تعاونی روستایی این شهرستان به قیمت تضمینی محصول گندم را از کشاورزان خریداری می‌کنند.

وی اظهار داشت: همچنین امسال حدود ۴۰۰ هکتار از مزارع گندم در این شهرستان بر اثر وقوع سیلاب و تگرگ به‌طور کامل دچار خسارت شد.

جغتای دارای ۵۲ روستا با ۲۳ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی است و ۹ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری و دامداری این شهرستان فعال هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.