کد خبر : 31138
دیدگاه‌ها برای تگرگ ۸۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان خوشاب خراسان رضوی خسارت زد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401 - 10:40
-

تگرگ ۸۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان خوشاب خراسان رضوی خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: بارش تگرگ طی ۲ روز گذشته با آسیب رساندن به هزار هکتار از مزارع و باغ ها ۸۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد. ابراهیم رودسرابی افزود: بیشتر این خسارات به باغهای پسته، انگور و مزارع جو شهرستان خوشاب وارد آمده است چنان که هزار هکتار

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: بارش تگرگ طی ۲ روز گذشته با آسیب رساندن به هزار هکتار از مزارع و باغ ها ۸۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

ابراهیم رودسرابی افزود: بیشتر این خسارات به باغهای پسته، انگور و مزارع جو شهرستان خوشاب وارد آمده است چنان که هزار هکتار از مزارع و باغ‌های شهرستان خوشاب بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده که برآورد خسارت وارده به مراجع ذیربط گزارش شده است.

وی با بیان این که تنها پنج درصد از مزارع و باغ‌های این شهرستان زیر پوشش بیمه کشاورزی هستند اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، حوادث غیرمترقبه و خسارت‌های وارده، بیمه کردن محصولات کشاورزی کمک بزرگی برای جبران خسارات کشاورزان است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: استفاده از دستگاه‌های ضد تگرگ خسارت ناشی از این پدیده را کاهش می‌دهد که با وجود پرداخت تسهیلات خرید دستگاه‌های ضد تگرگ، این موضوع نیز از سوی کشاورزان مورد کم‌توجهی قرار گرفته است.

شهرستان خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی یکی از قطب‌های کشاورزی خراسان رضوی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.