تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 آبان 1394 - 19:18
-

تیترهای بی وقار و سیاه!

سبزواریان – فرهاد ترابی: «اگر رئیس‌جمهوری فاسد شود»، «سیل تدبیر را برد»، «یکشنبه سرکاری»، «رمز‌گشایی از هفت‌تیرکشی سه‌راه یاسر» و درنهایت «بفرمایید شام»، برای جمعه خونین پاریس. این‌ها تیتر یک روزنامه است؛ روزنامه‌ای که مدیرمسئولش یکی از نزدیک‌ترین یاران حال و گذشته احمدی‌نژاد به‌حساب می‌آید؛ هم او که همراهی با احمدی‌نژاد، توانست برایش مواهب بی‌شماری به همراه

farhad-torabi04

کارشناس ارشد علوم سیاسی

سبزواریان – فرهاد ترابی: «اگر رئیس‌جمهوری فاسد شود»، «سیل تدبیر را برد»، «یکشنبه سرکاری»، «رمز‌گشایی از هفت‌تیرکشی سه‌راه یاسر» و درنهایت «بفرمایید شام»، برای جمعه خونین پاریس.

این‌ها تیتر یک روزنامه است؛ روزنامه‌ای که مدیرمسئولش یکی از نزدیک‌ترین یاران حال و گذشته احمدی‌نژاد به‌حساب می‌آید؛ هم او که همراهی با احمدی‌نژاد، توانست برایش مواهب بی‌شماری به همراه آورد و او را در عنفوان جوانی بر بالاترین پست‌های مدیریتی بنشاند.
تیترهایی که این جریده کار می‌کند، فارغ از بحث جناحی و حزبی که هر روزنامه‌ای دارد، سَبُک است و در شأن یک روزنامه نیست.

مطبوعات برای انتخاب تیترهای خود خیلی از عوامل را در نظر می‌گیرند که سَبُک‌نبودن یکی از بدیهیات است. فرقی نمی‌کند اصول‌گرا باشی یا اصلاح‌طلب؛ سبکی ‌و ‌‌‌سنگینی در ذات بعضی از آدم‌هاست. آدم‌هایی که در عرصه مناظره و دعوای سیاسی به پیش‌پاافتاده‌ترین چیزها دست می‌یازند، یا اینکه حتی در شکست هم سربلند و پیروزند. ناطق نوری بازنده انتخابات سال ۷۶ بود، اما یک رقیب بسیار محترم بود. بعد از انتخابات بدون اینکه از اصولش کوتاه بیاید آن‌قدر وزانت و وقار در رفتارش هویدا بود که حالا بشود گل سرسبد اصلاح‌طلبانی که یک روز رقیب اصلی‌اش بودند.

هرچه می‌خواهیم نامی از احمدی‌نژاد نبریم نمی‌شود. اصلاً بررسی اخلاق سیاسی و رسانه‌ای در روزگار کنونی بدون نام بردن از او غیرممکن است؛ مردی که «سَبُک‌‌بودن» را وارد ادبیات سیاسی ایران کرد. احمدی‌نژاد وقار مردان سیاسی را که جزوی از کاریزمای آن‌ها بود به سخره گرفت. مردی که به ادبیاتی برای به‌اصطلاح «کِنِفت‌کردن» مخالفان روی آورد که کودکان دبستانی هم این روزها آن را دور از شأن آدمی می‌دانند. اصلاً زدن مخالفان و هورا کشیدن برای ضایع‌شدن طرف مقابل را برای اولین بار احمدی‌نژاد رسانه‌ای کرد.

بی‌راه نیست اگر بگوییم بعد از مناظره‌های احمدی‌نژاد در تلویزیون، عرصه برای هتک حرمت افراد باز‌تر شد و مجریان و گویندگان این رسانه بی‌محابا‌تر به افراد تاختند و تلویزیون به سمت‌وسویی رفت که وقتی یک گوینده، خبری را در مورد یک اصلاح‌طلب می‌خواند، به‌راحتی می‌توان پی به قهر و غضب پشت کلماتش برد؛ و امروز پایداری‌ها دقیقاً بر همان شیوه‌اند. آن‌ها در مکتب احمدی‌نژاد یاد گرفته‌اند هدف وسیله را توجیه می‌کند و می‌توان با هر حربه‌ای، ولو سیاه، رقبا را آچمز کرد.

عکسی از جنازه در کاور پیچیده‌شده یک جان‌باخته فرانسوی و در بالای آن با رنگ خون: «بفرمایید شام…»

نیاز به هیچ تفسیر و توضیحی نیست؛ حتی اگر فرانسویان مقصر اصلی فجایع داعش باشند که نیستند، این تیتر غیرانسانی و دور از اخلاق است. هرچند این تیتر گویای همه‌چیز است و می‌تواند نقبی باشد به بنیان‌های اندیشه‌سوز این گروه مدعی اخلاق و دیانت!!!

[divider]

منتشر شده در روزنامه بهار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۸
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس پنجشنبه , ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

نویسنده مطلب عجب ادم بیسوادیه

مظفری پنجشنبه , ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

ناشناس عزیز با سواد!!! شما که حتی جرات نداری اسمتو بگی با سوادی یا اونی که با اسم و عکس خودش عقیدشو فریاد میزنه و در صفحه اول روزنامه سراسری چاپ میشه آروم باش اذیت میشی

ناشناس جمعه , ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹

مشخصه از تیترا بدجور سوختید به این میگن تیتر تاثیر گذار

ناشناس شنبه , ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۸:۱۶

به این میگن ادبیات احمدی نژادی
یه “آب بریز اونجا” بگو عمو ببینه

ممد شنبه , ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

فقط بی تربیتی و عقده بازی یادگار احمدی نزاد و یارانشه

احمد چهارشنبه , ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۹:۵۲

بنده مخاطب هر روزه این روزنامه هستم. اگر روزنامه هم هست این روزنامه است. نه اینکه از ترس جیره و مواجب (یارانه بگیری) تمجید و …. راهکار و تیتر هر روزت بشه. خبر هروز ه روزنامه های به اصطلاح روشنفکر و کت و شلوار اتو کشیده شما که این روزها شده هاشمی می آید، فلانی میماند، کلید بازکرد و…. در حالی که همه الان میگن کاش احمدی نژاد با اون ادبیاتش بیاد ولی حداقل کار که می کرد. طرح مزخرفش به صدتای این وام خوردو که می ارزید. این رونامه اونقدر تیتراش جالبه که شما رو وادار کرده بهش بگین بی سواد و بی شناسنامه و …. کی احمدی نژاد به کسی گفت بی شناسنامه، بی سواد و….

رضا چهارشنبه , ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸

آفرین مفهوم کار رو هم فهمیدیم…..لابد با گونی پول بردن بابک زنجانی رو میگی

رضا پنجشنبه , ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۸:۰۴

اقای ترابی چراخودتوبه اون راه زدی بی
فرهنگی وبی تربیتی رو کسانی وارد
مطبوعات کردن که باوقاحت تمام اومدن
تونشریاتشون مقدس ترین عقایدشیعه رو
(عاشورا) که حتی غیرمسلمونا بهش
احترام میذارن رو زیر سوال بردن وخیلی
ازشماها نه تنهاناراحت نشدین که بشکن
هم زدین ودرکل خوب نون به نرخ روز
میخورین ازناطق نوری که الان باب
میلتون حرف میزنه خوب یاد میکنین اما
یادتون رفته سال۷۶ باهاش چکارکردین که
باهمه اینهاوقتی رای نیاورد به رقیبش
تبریک گفت اماشماسال۸۸چکار کردین
یادتون که نرفته بماند که حرفهای
زیادی هم باناطق داریم که انشالله به
وقتش خواهیم گفت.

نظرات بسته شده است.