کد خبر : 19953
دیدگاه‌ها برای ثبت بیش از ۲۱۰ قلم اشیا تاریخی صنعت نفت در موزه سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 28 اردیبهشت 1398 - 17:13
-

ثبت بیش از ۲۱۰ قلم اشیا تاریخی صنعت نفت در موزه سبزوار

شرکنت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران موزه نفت سبزوار، از نخستین موزه های صنعت نفت بوده که بیش از ۲۱۰ قلم شیء تاریخی در موزه نفت سبزوار نگهداری و برای عموم به نمایش گذاشته شده است. این موزه به همت کارکنان شرکت پخش فرآورده های نفتی این منطقه، در سال‌های میانی دهه ۱۳۸۰ در این

شرکنت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران

موزه نفت سبزوار، از نخستین موزه های صنعت نفت بوده که بیش از ۲۱۰ قلم شیء تاریخی در موزه نفت سبزوار نگهداری و برای عموم به نمایش گذاشته شده است.

این موزه به همت کارکنان شرکت پخش فرآورده های نفتی این منطقه، در سال‌های میانی دهه ۱۳۸۰ در این شهرستان راه اندازی شد.
برپایه این گزارش، مرکزیت سبزوار در امر ذخیره سازی و پخش فرآورده های نفتی در بخش‌های وسیعی از شمال شرق کشور از جمله دلایل شکل گیری این موزه بوده است و در موزه نفت سبزوار، بیش از ۲۱۰ قلم شی شناسایی، ثبت و کدگذاری شده است که از جمله آنها می توان به لوازم ابزار دقیق، لوازم آزمایشگاهی، آتش نشانی، پالایشگاهی، پمپ های روغن و بنزین، ولو، موتورهای دیزلی و انواع پیمانه اشاره کرد.
گفتنی است، زمین این موزه در سال ۱۳۱۸ تحت عنوان جایگاه پخش بنزین و فرآورده های نفتی در شهر سبزوار توسط شرکت نفت انگلیس و ایران خریداری و راه اندازی شد. در ابتدا تحت عنوان ساختمان شرکت ملی نفت انگلیس و ایران شناخته می شد که پس از ملی شدن صنعت نفت در سال ۱۳۲۹ به ساختمان شرکت ملی نفت ایران تغییر نام داد.
در حال حاضر نیز عنوان اولین موزه صنعت نفت در ایران را به خود اختصاص و باتوجه به همکاری خوب منطقه با سازمان‌ها و ادارات سطح شهرستان خصوصاً سازمان‌های آموزشی و پژوهشی، این مجموعه در ایام سال و به صورت رایگان میزبان دانشجویان، دانش آموزان و مردم علاقمند می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.