کد خبر : 29108
دیدگاه‌ها برای ثبت جهانی آثار تاریخی سبزوار و داورزن گردشگری این شهرها را رونق می‌دهد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1400 - 20:27
-

ثبت جهانی آثار تاریخی سبزوار و داورزن گردشگری این شهرها را رونق می‌دهد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار با بیان این که کاروانسرای زعفرانیه این شهرستان و ۲ کاروانسرای مهر و مزینان داورزن در مرحله ثبت جهانی قرار گرفته است گفت: ثبت جهانی این آثار تاریخی موجب رونق گردشگری و توسعه اقتصادی این مناطق می شود. سید رضا حسینی افزود: این سه کاروانسرای خراسان رضوی برای

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار با بیان این که کاروانسرای زعفرانیه این شهرستان و ۲ کاروانسرای مهر و مزینان داورزن در مرحله ثبت جهانی قرار گرفته است گفت: ثبت جهانی این آثار تاریخی موجب رونق گردشگری و توسعه اقتصادی این مناطق می شود.

سید رضا حسینی افزود: این سه کاروانسرای خراسان رضوی برای ثبت در فهرست میراث جهانی طی روزهای گذشته از سوی گروه ارزیابان یونسکو مورد بازدید قرار گرفته بود.

وی با بیان این که نتایج نهایی ثبت کاروانسراهای واجد شرایط در میراث جهانی یونسکو در مرحله بعد مشخص می شود اضافه کرد: ثبت جهانی این آثار تاریخی اهمیت این بناها را نزد جوامع محلی و منطقه ای ارتقا می دهد.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: این سه اثر تاریخی واقع در غرب خراسان رضوی در صورتی که در فهرست جهانی ثبت شوند ردیف اعتباری خاصی برای آنها تعریف و جنبه های مرمتی و حفاظتی این آثار بیشتر می شود.

حسینی افزود: همچنین این بناها پس از ثبت جهانی برای سایر کشورهای جهان شناخته می شود و در ردیف مقاصد گردشگری جهانی قرار می گیرد و یونسکو نیز با کمک ها و نظارت خود حافظ این آثار خواهد بود.

روستای زعفرانیه سبزوار واقع در مسیر جاده سبزوار – مشهد از مناطق هدف گردشگری سبزوار است این روستا ۶ اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی با قدمت ۱۰۰ تا ۴۰۰ سال دارد.

سبزوار از شهرهای تاریخی و بزرگ خراسان رضوی در غرب این استان است که با بیش از ۹۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی، ۶ موزه، جاذبه های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی، ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.