کد خبر : 7376
دیدگاه‌ها برای ثبت چنار کهن‌سال روستای کیذقان در فهرست میراث طبیعی ملی بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 22 فروردین 1394 - 16:03
-

ثبت چنار کهن‌سال روستای کیذقان در فهرست میراث طبیعی ملی

سبزواریان: چنار کهن‌سال روستای کیذقان با نظر مثبت سازمان میراث فرهنگی در فهرست میراث طبیعی ملی به ثبت رسید. احمد برادران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به شناسایی درخت کهن‌سال در روستای کیذقان این شهرستان اظهار داشت: این درخت از جاذبه‌های گردشگری در منطقه سبزوار است که ۲۵۰۰ سال قدمت تاریخی دارد. وی با بیان

chenar-keyzoghanسبزواریان: چنار کهن‌سال روستای کیذقان با نظر مثبت سازمان میراث فرهنگی در فهرست میراث طبیعی ملی به ثبت رسید.

احمد برادران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به شناسایی درخت کهن‌سال در روستای کیذقان این شهرستان اظهار داشت: این درخت از جاذبه‌های گردشگری در منطقه سبزوار است که ۲۵۰۰ سال قدمت تاریخی دارد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های زیادی برای ثبت این درخت کهن‌سال در فهرست میراث طبیعی ملی صورت گرفته است، تصریح کرد: این درخت با نظر مثبت سازمان میراث فرهنگی به شماره ۲۱۶ در فهرست میراث طبیعی ملی به ثبت رسیده است.

برادران با بیان اینکه شهرستان سبزوار دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی در حوزه جغرافیایی و سرزمینی است، گفت: برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای معرفی این آثار تاریخی و معرفی مزیت‌های گردشگری سبزوار در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم با این برنامه‌ریزی شاهد جذب توریست به شهرستان باشیم.

فرماندار سبزوار با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری سبزوار سبب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در شهرستان می‌شود، یادآور شد: شهرستان سبزوار دارای بیش از ۱۵۳ اثر تاریخی ثبتی در فهرست آثار ملی ایران است که سبب شده تا این شهرستان نسبت به شهرستان‌های همجوار دارای ویژگی‌های متمایزی در این زمینه باشد.

سبزواریان: در متن خبر اصلی به اشتباه عمر این درخت ۲۵۰ سال ذکر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.