تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اسفند 1394 - 12:09
-

جایی برای پیرمردها نیست…

**همیشه تو زندگیت سعی می‌کنی چیزهای ازدست‌رفته رو به دست بیاری ولی چیزهای بیشتری رو از دست میدی… دی ماه ۱۳۹۲ شورای شهر سبزوار پس از کش‌وقوس‌های فراوان و چندین ماه چالش توانست شهردار سبزوار را انتخاب کند. محمدعلی طالبی که سال‌ها پیش‌تر (۱۳۶۴ تا ۱۳۶۶) شهردار بودن را تجربه کرده بود، اولین (و تنها)

**همیشه تو زندگیت سعی می‌کنی چیزهای ازدست‌رفته رو به دست بیاری ولی چیزهای بیشتری رو از دست میدی…


امیر مسکنی

امیر مسکنی

دی ماه ۱۳۹۲

شورای شهر سبزوار پس از کش‌وقوس‌های فراوان و چندین ماه چالش توانست شهردار سبزوار را انتخاب کند.

محمدعلی طالبی که سال‌ها پیش‌تر (۱۳۶۴ تا ۱۳۶۶) شهردار بودن را تجربه کرده بود، اولین (و تنها) شهردار سبزوار است که برای دومین بار بر این مسند تکیه کرده است.

این دکترای «زبان و ادبیات عرب» که جزو لیدرهای جریان اصلاحات در سبزوار بود با برنامه کامل و جامع ۵۴ صفحه‌ای در جلسات شورای شهر حاضر شد و توانست ۸ رأی از ۱۳ رأی اعضا را به دست آورد.

توجه جدی به جذب سرمایه‌گذاری، تأکید بر توسعه اوقات فراقت، تأکید بر پروژه‌های نیمه‌تمام، ترجیح درآمدهای پایدار بر ناپایدار، تأکید بر فعال‌سازی اقتصاد شهری و گسترش مراکز خرید و تلاش در جهت افزایش گردش مالی بخشی از سیاست‌های پیشنهادی شهردار و فرماندار سابق سبزوار به شورای چهارم بود. البته در کنار این سیاست‌ها وعده‌هایی همچون احداث: تله کابین، پارک وحش، باغ پرندگان، باغ گل‌ها، شهرک ویلایی، پارک آبی، شهرک صنایع‌دستی، شهرک سینمایی، شهرک نمایشگاهی اتومبیل، شهرک گل و گیاه، دهکده سلامت، بازار بزرگ بیهق، پیست دوچرخه‌سواری، پارکینگ طبقاتی، قطار شهری (ترن)، سامانه هوشمند پارکومتر، سامانه حمل‌ونقل BRT، مجتمع کتاب و مطبوعات و چندین پروژه عمرانی و فرهنگی اجتماعی دیگر نیز از دلایل انتخاب این مدیر و سیاستمدار سبزواری بود.

اردیبهشت ۱۳۹۴

سید عباس حسینی، شهردار سابق سبزوار و بجنورد که سابقه عضویت و همچنین ریاست در شورای شهر بجنورد را داشت به‌عنوان دومین شهردار منتخب شورای شهر چهارم نیشابور برگزیده شد. [قدیمی‌ترهای سبزوار دوران شهرداری حسینی را حتماً در خاطر دارند. حسینی پس از ریاست ۵ ساله محمدرضا خیرآبادی (که طولانی‌ترین دوره ریاست یک شهردار در سبزوار بوده است) به‌عنوان سی و دومین شهردار تاریخ سبزوار انتخاب شد تا ۲ سال عجیب‌وغریب را تجربه و در نهایت با فشار سرمایه‌داران سبزواری این شهر را ترک کند.]

اعضای شورای شهر نیشابور که محمدحسن زرندی را گزینه توانایی برای مدیریت بر این شهر نمی‌دیدند، سعی کردند از بین گزینه‌های مختلف پیشنهادی، فردی باتجربه و موفق را انتخاب کنند و در نهایت با ۱۲ رأی، سید عباس حسینی ۶۱ ساله به‌عنوان شهردار به وزارت کشور معرفی شد.

حسینی در همان روزها مدعی شد برخلاف همشهریان نیشابوری خود که قدرش را ندانسته‌اند، سبزواری‌ها و اسفراینی‌ها و بجنوردی‌ها از توانایی‌های وی استفاده کرده‌اند.

رئیس سابق شورای شهر بجنورد با اعلام درآمد ماهانه ۳۰ میلیون تومانی، خود را از هرگونه نیاز مالی مبرا دانست و اعلام کرد که هنوز هم توانایی و انرژی زیادی دارد؛ و جهت اثبات این مدعا تمامی اعضای شورای شهر نیشابور را به مسابقه دومیدانی دعوت کرد!

تیرماه ۱۳۹۴

دکتر محمدرضا راه‌چمنی، نماینده ۴ دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سبزوار جهت شرکت در دهمین دوره انتخابات اعلام کاندیداتوری کرد.

راه چمنی که روزگاری با ۲۹ سال سن، توانست عنوان جوان‌ترین نماینده سبزوار در مجلس را به دست آورد (و این عنوان همچنان در اختیار ایشان است.) با ۶۰ سال سن به دنبال کسب رکورد مسن‌ترین نماینده این حوزه در مجلس نیز بود.

رئیس اسبق سازمان بهزیستی کشور استارت تبلیغات را با مصاحبه‌های گوناگون و رنگارنگ می‌زند. مصاحبه با کسانی که بعدها در صف مخالفین وی حاضر می‌شوند. نشریات وابسته به ایشان هم سعی می‌کنند فضای رسانه‌ای در شهر را به سمتی هدایت کنند که آمادگی لازم برای اعلام رسمی خبر نامزدی ایشان به وجود بیاید.

راه‌چمنی که پس از هجرت به پایتخت، از صندلی‌های مجلس (که آن روزها هنوز قرمز بودند) خداحافظی کرده بود، سعی داشت بازگشتی سرافرازانه داشته باشد.

بهمن ۱۳۹۴

محمدرضا محسنی‌ثانی که از ماه‌ها قبل اعلام کرده بود قصد نامزدی در انتخابات را ندارد، این بار قصد دارد از مشهد کاندیدا شود. رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در یک حرکت عجیب تمامی اطلاعات سایت خود را حذف کرده و نسخه‌ای خوش‌رنگ و لعاب را منتشر می‌کند که در آن، وی نماینده مردم غرب خراسان (بدون نام بردن از سبزوار) معرفی می‌شود.

او مشهد را یکی از بهترین مناطق برای کاندیداهایی معرفی می‌کند که دغدغه‌های ملی دارند و می‌خواهند به‌جای پیگیری آب‌رسانی به روستاها، طرح‌های آب‌رسانی ملی را پیگیری کنند.

اسفند ۱۳۹۴jayi-baraye-pirmadha-nist

۱- پایه‌های صندلی مدیریت محمدعلی طالبی این روزها لرزان‌تر از همیشه است. رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار در مصاحبه‌ای احتمال استیضاح شهردار را زیاد می‌داند.

طرح‌های اولیه شهرداری در حالت سکون و رکود قرار دارند. طرح‌های سرمایه‌گذاری (باغ بازار، الماس سنتر و…) در وضعیتی مبهم به سر می‌برند. بخش زیادی از طرح‌های نوآورانه شهردار (شهریاران محله، شهرداری بافت تاریخی، خانه هنرمندان و …) با شکست روبرو شده‌اند.

دفتر سرمایه‌گذاری سبزوار به گفته یکی از اعضای شورای شهر تعطیل شده است. گرچه این خبر توسط شهردار (به‌صورت شفاهی) تکذیب می‌شود ولی هیچ خبر و تکذیبیه‌ای روی سایت شهرداری قرار نمی‌گیرد.

اتاق شیشه‌ای شهرداری که وعده داده شد، این روزها کدرترین ساختمان شهرداری است و خبری از کنفرانس‌ها و نشست‌های خبری نیست.

در سایت‌ها و نشریات افراد مختلفی به‌عنوان جانشین شهردار معرفی می‌شوند ولی شهردار همچنان در حال تغییر نیروهای خود در سازمان‌های شهرداری است.

۲۸ اسفند امسال، دومین سالگرد شروع به کار رسمی طالبی در دومین دوره شهردار بودنش است و البته ۲۵ اسفند هم سالروز برکناری وی از سمت شهردار در اولین دوره ریاست بر مجموعه شهرداری سبزوار.

۲- رییس شورای شهر نیشابور در آخرین جلسه علنی این پارلمان شهری با اشاره به تخلفات شهردار در مدت‌زمان چندماهه مسئولیت خود خواستار برکنار کردن او از سمتش شد.

حسینی که به امید تغییر وضعیت نابسامان شهرداری نیشابور، بیرجند را ترک کرده بود باید آماده تغییر و تحولات پسا انتخابات باشد.
رئیس شورای شهر نیشابور، عزل و نصب‌های شهردار را بی‌حساب‌وکتاب دانسته و وی را اصلاح‌ناپذیر می‌خواند. احمد همت‌آبادی اما حرف آخر خود را این‌گونه بیان می‌کند: ماندن شهردار را حتی یک روز بیشتر به صلاح نمی‌دانم.

۳- محمدرضا راه‌چمنی حاضر به ائتلاف و همکاری با دیگر نماینده لیست امید نشده است. تنش‌های زیادی بین ستادهای انتخاباتی و نیروهای هر دو طرف وجود دارد. خیلی‌ها در ستادهای چندگانه وی سخنرانی می‌کنند ولی کمتر کسی به یاد می‌آورد که جناب دکتر شخصاً برای مردم صحبت کرده باشد. روز شنبه ۸ اسفندماه، لیست نهایی انتخابات اعلام می‌شود و نماینده ۴ دوره مجلس، جایگاهی بهتر از پنجمی کسب نمی‌کند.

۴- وضعیت برای محسنی هر روز بدتر می‌شود. اسم وی در لیست نهایی ائتلاف اصولگرایان مشهد قرار ندارد. امکان بازگشت به حوزه سبزوار در حد صفر است. نیروهای ستادی که در دوره‌های گذشته فعالیت می‌کرده‌اند در ستادهای مختلف مشغول به کار هستند. بهترین گزینه انتخابی توسط محسنی، انصراف به نفع لیست است.

محاسبات دقیق فرماندار اسبق مشهد، این روزها درست از آب درنیامده است…

[divider]

چرا به این روز افتاده‌ایم؟

این لیست می‌توانست افراد دیگری هم داشته باشد. کسانی که پس از سال‌ها فعالیت در رده‌های مختلف مدیریتی، باز هم خود را بهترین گزینه می‌دانند. در طول سال‌های گذشته نتوانسته‌اند حتی یک نیروی مطمئن برای جایگزینی خود شناسایی کنند. شاید هم این نیروها وجود دارند ولی بزرگان ما قصد دیدن آن‌ها را ندارند؟؟؟

—-

* عنوان متن برگرفته‌شده از کتاب (No Country for Old Men) به قلم کورمک مک کارتی و همچنین فیلمی به همین نام اثر برادران کوئن.
** بخشی از دیالوگ Ellis در فیلم No Country for Old Men.
—-

منبع: نشریه «ستاره شرق» – شماره ۱۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس چهارشنبه , ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲

محسنی حاضر به همکاری با گزینه دیگرلیست امید نشده؟؟؟؟تو حالت خوبه مطلبتو نوشتی ویرایش کن راه چمنی بوده منظورت گندتون بزنن ادای سردبیر تایمز رو در نیارید بی سوادا اه اه

سبزواریان.کام چهارشنبه , ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳

متن تصحیح شد.
اشتباه تایپی همیشه وجود دارد. این همه نفرت برای چیست؟

نظرات بسته شده است.