دیدگاه‌ها برای جای خالی جشنواره رسانه ها در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 آذر 1394 - 11:46
-

جای خالی جشنواره رسانه ها در سبزوار

سبزواریان – علی نورآبادی: رئیس شورای شهر در بازدیدش از نمایشگاه رسانه ها گفت: “هرسال متناسب با اولویت‌های شهرستان اسمی انتخاب شود تا نویسندگان و صاحبان قلم شهرستان بر محوریت این اسم و در تعامل با رسانه‌های سبزوار آثاری را در رسانه‌های شهرستان به انتشار برسانند. وی برای دومین نمایشگاه توانمندی‌های رسانه‌ای شهرستان اسامی مانند سبزوار

media-expo-2nd-01-01سبزواریان – علی نورآبادی: رئیس شورای شهر در بازدیدش از نمایشگاه رسانه ها گفت: “هرسال متناسب با اولویت‌های شهرستان اسمی انتخاب شود تا نویسندگان و صاحبان قلم شهرستان بر محوریت این اسم و در تعامل با رسانه‌های سبزوار آثاری را در رسانه‌های شهرستان به انتشار برسانند. وی برای دومین نمایشگاه توانمندی‌های رسانه‌ای شهرستان اسامی مانند سبزوار و فرهنگ دینی و یا سبزوار مرکز اولین حکومت شیعی جهان را پیشنهاد داد.”

پیشنهاد خوبی است که در نمایشگاه سال گذشته هم مطرح شد اما متاسفانه کسی آن را پیگیری نکرد. برای این که این پیشنهاد حالت جدی تر و عملی تری به خود بگیرد چند ملاحظه مهم را باید در نظر گرفت:

۱- این پیشنهاد برای آن که حالت جدی و رسمی داشته باشد بهتر است به صورت جشنواره برگزار شود. یعنی هر سال در نمایشگاه موضوعی به عنوان موضوع سال اعلام شود. رسانه ها تا نمایشگاه سال بعد درباره آن موضوع کار و مطلب منتشر کنند.

۲- جشنواره می تواند در بخش های مختلف خبر، گزارش، مقاله، عکس، مصاحبه و غیره برگزار شود. دبیرخانه ای تشکیل شود و رسانه ها قبل از برپایی نمایشگاه آثار منتشر شده درباره موضوع سال را به دبیرخانه ارسال کنند. آثار داوری و برگزیدگان هر بخش در اختتامیه نمایشگاه معرفی و تقدیر شوند. جوایز آن را هم شهرداری یا شورای شهر با همکاری فرمانداری و حمایت دستگاهی که موضوع به آن مربوط می شود، تهیه کنند. البته هزینه این جوایز در مقایسه با هزینه های دیگری که نهادها می کنند چیزی نیست که نتوانند پرداخت کنند.

۳- موضوعات انتخابی سال باید مسائل و مشکلات اساسی و اولویت های منطقه سبزوار باشد. موضوعاتی که آقای کرامت گفته کمی کلی و مبهم است. وضوح و روشنی، کاربردی بودن و در نظر گرفتن مصالح منطقه می تواند از جمله ویژگی های موضوعات باشد. مثلا برای سال آینده می توان موضوعاتی مانند میراث فرهنگی و گردشگری منطقه سبزوار، توجه جدی به صنایع تبدیلی در منطقه سبزوار، فرهنگ مطالعه و ترویج کتاب و کتابخوانی را مشخص کرد. اما اگر قرار است این موضوعات برای سال آینده مشخص شود حتما باید در همین نمایشگاه به صورت رسمی اعلام شود.

۴- مهم ترین ملاک ها و معیارهای داوری: قوی و حرفه ای بودن مطالب، تولیدی بودن آثار، گستره انتشار آن در سطح ملی و رسانه های کشوری، جامع بودن، سماجت و پیگیری موضوع تا اصلاح و عملی شدن آن و غیره.

۵- مدیریت جشنواره هم مانند نمایشگاه باید در دست اهالی رسانه باشد نه نهادهای دولتی. دبیرخانه یا مجمعی با حضور یک نماینده از هر رسانه و نمایندگانی از برخی نهادها مانند شورای شهر یا شهرداری برای برگزاری نمایشگاه و جشنواره تشکیل شود. داوری آثار هم به گروهی از استادان مطبوعاتی و رسانه ای سپرده شود.

۶- رئیس شورای شهر گفته است که نمایشگاه امسال و پارسال تفاوتی نکرده است. برگزاری این جشنواره چند مزیت دارد: موجب غنی تر شدن نمایشگاه می شود. موجب کیفی تر و حرفه ای تر شدن مطالب خبرنگاران و رسانه های شهرستان خواهد شد. موجب ایجاد رقابت بین خبرنگاران و رسانه های منطقه می شود. موجب می شود مسائل، مزیت ها و ظرفیت های منطقه سبزوار در رسانه های کشوری مطرح و پیگیری شود. موجب شناسایی و معرفی ظرفیت ها و فرصت های منطقه سبزوار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.