کد خبر : 23719
دیدگاه‌ها برای جغتای پیشتاز در زمینه وقف در خراسان رضوی بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آبان 1398 - 16:59
-

جغتای پیشتاز در زمینه وقف در خراسان رضوی

واحد مرکزی خبر شهرستان جغتای در ارزیابی سالانه اداره کل اوقاف خراسان رضوی رتبه یک را در زمینه وقف کسب کرده است. رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای در نشست خبری که به مناسبت دهه وقف گفت: این شهرستان امسال نیز تاکنون با ثبت ۶ مورد وقف جدید به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان نیز

واحد مرکزی خبر

شهرستان جغتای در ارزیابی سالانه اداره کل اوقاف خراسان رضوی رتبه یک را در زمینه وقف کسب کرده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای در نشست خبری که به مناسبت دهه وقف گفت: این شهرستان امسال نیز تاکنون با ثبت ۶ مورد وقف جدید به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان نیز پیشتاز استان است. 

حجت الاسلام ابراهیم سردارآبادی افزود: با توجه به سیاست‌های این اداره و همکاری واقفان رویکرد تغییر مصرف با نیت هزینه در موارد تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فعالیت‌های فرهنگی و دینی و کمک به بیماران خاص، ساخت مجتمع دینی فرهنگی و خیرات و مبرات توانستیم در این مسیر نیز پیشتاز باشیم.

حجت‌الاسلام سردارآبادی افزود: این تفکر که بعضی می‌گویند موارد وقفی جزء اموال اداره اوقاف است فکر اشتباهی است و اداره اوقاف فقط متولی و امین واقف است، درآمد وقفیات با توجه به نیت واقف هزینه می‌شود که امسال با همکاری انجام شده با کمیته امداد و آموزش‌وپرورش ۵۰ بسته لوازم تحصیلی هر بسته به ارزش ۳۰۰ هزار تومان بین دانش آموزان شهرستان توزیع شد.

وی تکیه جغتای واقع در روستای آزادوار را پردرآمدترین مورد وقفی برشمرد و گفت: از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در دهه وقف امسال انجام خواهدشد، نصب ۳۰ قطعه دیوار بتنی که مشخص کننده مورد وقفی است، تجلیل از واقفان و نشست‌های صنفی مبلغان و کشاورزان، پرده‌برداری گنبد کاشی‌کاری شده بقعه امام‌زاده سید محمد ابن موسی ابن جعفر (ع) در شهر جغتای است

شهرستان جغتای ۴۶۶ موقوفه و ۷۹۰ رقبه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.