دیدگاه‌ها برای جلسات محفل انس هنرمندان سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 خرداد 1394 - 18:21
-

جلسات محفل انس هنرمندان سبزوار

سبزواریان: جلسات محفل انس هنرمندان سبزوار، هفته در میان جمعه‌شب‌ها در محل هنرکده زرقی برگزار می‌شود. معمولاً این جلسات دو بخش دارد. در بخش اول سخنرانی و پرسش و پاسخ در موضوعات فرهنگی، هنری و ادبی صورت می‌گیرد و بخش دوم شامل اجرای موسیقی است. این بار در روز اول خرداد ۱۳۹۴ و همزمان با

سبزواریان: جلسات محفل انس هنرمندان سبزوار، هفته در میان جمعه‌شب‌ها در محل هنرکده زرقی برگزار می‌شود. معمولاً این جلسات دو بخش دارد. در بخش اول سخنرانی و پرسش و پاسخ در موضوعات فرهنگی، هنری و ادبی صورت می‌گیرد و بخش دوم شامل اجرای موسیقی است.

این بار در روز اول خرداد ۱۳۹۴ و همزمان با میلاد امام حسین (ع) ابتدا آقای دکتر سید ابوالفضل حسینی با توضیحی پیرامون آیات آخر سوره‌ی فجر، امام حسین را مصداق کاملی از “نفس مطمئنه” دانست و حدیثی از آن حضرت را به شرح زیر ترجمه و تفسیر کرد:

” وَ ِمن دَلائل العاِلمِ ِانتقادُهُ ِلحدیثهِ” یعنی یکی از نشانه‌های انسان دانشمند این است که خودِ او منتقد سخنان خود است. انسان عاِلم در جا نمی‌زند بلکه پیش می‌رود. بنابراین چه‌بسا که به کمال بیشتری دست یابد و اشتباهات گذشته‌اش را اصلاح کند.

پس‌ازآن آقای ربانی ضمن معرفی آثار آقای ابوالفضل بروغنی جدیدترین اثر چاپ‌شده‌ی ایشان ” خراسان در آیینه‌ی فرهنگ مردم” را مورد نقد و بررسی قرار داد. آقای بروغنی هم در فرصت کوتاهی توضیحات تکمیلی ارائه کرد.

در بخش دوم آقای عمرانی یک آواز و یک تصنیف سنتی اجرا کرد و نوجوان دانش‌آموز و مرشد کشوری آقای زرقی با اجرای ضربی بدیع و خواندن قطعه‌ای زیبا رونق‌بخش محفل انس شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.