کد خبر : 29665
دیدگاه‌ها برای جلوگیری از ساخت و ساز در بستر رودخانه‌های ششتمد خراسان رضوی ضروری است بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1400 - 15:59
-

جلوگیری از ساخت و ساز در بستر رودخانه‌های ششتمد خراسان رضوی ضروری است

فرماندار شهرستان ششتمد در خراسان رضوی گفت: جلوگیری از ساخت و ساز در بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های این شهرستان با هدف پیشگیری از خسارات احتمالی وقوع سیل ضروری است. محمد کلاته روز یکشنبه در کارگروه بحران شهرستان ششتمد افزود: در سال‌های گذشته تصرفاتی در بستر رودخانه های این شهرستان شکل گرفته که باید از سوی نهادهای

فرماندار شهرستان ششتمد در خراسان رضوی گفت: جلوگیری از ساخت و ساز در بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های این شهرستان با هدف پیشگیری از خسارات احتمالی وقوع سیل ضروری است.

محمد کلاته روز یکشنبه در کارگروه بحران شهرستان ششتمد افزود: در سال‌های گذشته تصرفاتی در بستر رودخانه های این شهرستان شکل گرفته که باید از سوی نهادهای مرتبط با متخلفان برخورد قاطع صورت گیرد.

وی ادامه داد: یکی از تبعات ساخت و سازها، خانه و ویلاسازی در بستر رودخانه‌ها و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، جاری شدن روان‌آب‌ها هنگام وقوع سیلاب است که منجر به بروز خسارت به زیرساخت‌ها و حتی مخاطرات جانی می‌شود.

فرماندار ششتمد گفت: مقاوم‌سازی و ایمنی مسکن شهری و روستایی با بهره‌گیری از تسهیلات در برابر بلایای طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد.

کلاته افزود: ساختمان‌های دهیاری در مناطق روستایی که به شکل سوله احداث شده در کنار پیگیری امور روستا، نوعی سالن مدیریت بحران محسوب می‌شود که نمونه‌ای از این ساختمان‌ها در مناطق روستایی ششتمد وجود دارد که در این گونه مواقع قابل استفاده است.

وی با اشاره به لزوم پیوست پدافند غیرعامل در طرح‌های زیرساختی حفظ آمادگی دستگاه‌های اجرایی شهرستان ششتمد در مقابله با بحران‌های طبیعی و نیز برگزاری نشست‌های آموزشی برای دهیاران شورای اسلامی مناطق روستایی را مورد توجه قرار داد.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع، دارای ۲۴ هزار نفر جمعیت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.